کد خبر: ۵۲۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 23 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»ريیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابركوه از اختصاص  30 میلیارد تومان اعتبار براي راه‌اندازي مشاغل خانگي و فعاليت‌هاي بخش تعاوني در اين شهرستان خبر داد.

 «ناصر زارع» در کارگاه آموزشی مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان كه با موضوع کارآفرینی و اشتغال برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مطرح در حوزه کسب‌ و کار موضوع مشاغل خانگی است كه بیش از 300 رسته شغلی دارد و برای آن تسهیلاتی از پنج تا 20 میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته ‌شده است.

وي تصریح کرد: سیاستی که هم‌اکنون در سطح کلان کشور دنبال می‌شود، راه‌اندازی تعاوني‌هاي روستايي با حداقل هفت عضو است و این طرح به ‌منظور کاهش بهره‌برداری افراد غیربومی از پتانسیل و امکانات روستا و ایجاد درآمد برای اهالی روستاها پیش‌بینی‌ شده است .

ريیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه با تأکید بر این که بسیجی باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشد، اظهار کرد: امسال برای شهرستان ابرکوه 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ‌شده است که مردم باید حق خود را از این اعتبار با راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی، مشاغل خانگی و غیره دریافت کنند .

زارع در پایان سخنانش از استخدام حدود 50 نفر نیروی انسانی در شرکت فناوران فولاد آبتین ابرکوه خبر داد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.Astec.ir جهت شرکت در آزمون استخدامی ثبت‌نام کنند .

«سید اسد هاشمی مقدم» يكي از فعالان حوزه مشاوره کسب‌ و کار در ادامه به پتانسیل‌های فراوان کار و رشد در كشورمان اشاره كرد و ادامه داد: در وضعیت کنونی کشور قرار نیست دولت برای افراد بیکار، پول، سرمایه و کسب‌ و کار موفق فراهم کند لذا افراد باید سرباز جبهه جهاد در حوزه اقتصادی و فرهنگی باشند و اجازه ندهند نقشه‌های شوم دشمن در راستای کاهش تولید ناخالص ملی کشور محقق شود .

وی خاطرنشان کرد: روزی استان یزد یکی از مناطق کارآفرین کشور بود تا جایی که به تجهیز نیروهای رزمنده ایرانی در جنگ تحمیلی کمک می‌کرد اما امروز نه ‌تنها افراد کارآفرین بسیار کم شده‌اند، بلکه سرمایه‌داران پول‌های خود را در بانک‌ها سپرده کرده یا سکه و دلار خریداری می‌کنند .

اين مشاور کارآفرینی با اشاره به اين كه روزی جوانان این کشور به ‌فرمان ولایت دست به اسلحه برده و در راه حفظ انقلاب، دین و کشور خود جهاد کردند، گفت: جوانان امروز نیز باید در راستای تحقق فرمان ولایت مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» وارد میدان جهاد شوند .

هاشمی‌مقدم کلیدهای اصلی راه‌اندازی کسب‌و کار موفق را توکل به خدا، تعهد، فکر کردن، داشتن روحیه تعامل و تعاون عنوان کرد و افزود: برای راه‌اندازی یک شغل موفق باید پس از طرح ایده، امکان‌سنجی و میزان نیاز جامعه به آن شغل بررسی شود و در صورت ارزیابی مثبت، آنگاه اقدام به تأمین منابع مالی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار