برای دومین سال متوالی در فصل زمستان موتور برق ۲هزار و ۲۸۰حلقه چاه آب‌های کشاورزی طبق تقویم زمانبندی شده برای مدتی معین در استان خاموش می‌شود.
کد خبر: ۵۲۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷ 25 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ابرکوه گفت: برای دومین سال متوالی در فصل زمستان موتور برق 2هزار و 280حلقه چاه آب های کشاورزی طبق تقویم زمانبندی شده برای مدتی معین در استان خاموش می شود.
محمدمهدی جوادیانزاده افزود: در طرح 45 روزه  تمامی چاه های آب کشاورزی در استان خاموش خواهد شد .
وی تاکید کرد: در اجرای طرح خاموشی چاه های کشاورزی در زمستان سال1395 با همکاری کشاورزان، 44میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد که این امر در بلند مدت در تعادل بخشی میزان افت مخازن زیر زمینی موثر است.
جوادیان زاده با اشاره به اینکه از سه هزار و 873حلقه چاه، 2هزار و 280حلقه آن مربوط به کشاورزی است، یادآور شد: آب استحصالی 2هزار و 630رشته قنات و 387دهنه چشمه نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.
 وی  بیان اینکه بهترین روش آبیاری در بخش کشاورزی یزد با توجه به کمبود این ماده حیاتی با ارزش اقتصادی بالا، اجرای طرح های آبیاری نوین بارانی و قطره ای است، یادآور شد: 82درصد آب استحصالی استان در بخش کشاورزی، 11درصد در بخش شرب و بهداشت بقیه در حوزه صنعت مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد یکی از مهمترین راه های مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی را اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند  اعلام  کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 317حلقه چاه کشاورزی و 184حلقه چاه صنعتی به نصب کنتور هوشمند در استان مجهز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار