به منظور کاهش مشکلات ترافیک، طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس های شهری به کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ارائه می شود .
کد خبر: ۵۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 28 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»رییس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد: به منظور کاهش مشکلات ترافیک، طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس های شهری به کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ارائه می شود .
«محمدرضا شفیعی» گفت: طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های شهریزد پس از واکاوی،بررسی و کارشناسی راهکارهای قانونی اجرایی شدن طرح در قالب لایحه پیشنهادی از سوی سازمان و شهردار  در صحن اصلی شورای شهر یزد ارائه می‌شود .

وی افزود: چنانچه لایحه مورد نظر پس از دفاع در صحن شورای شهر، رای موردنیاز را کسب کند و گامی به سوی اجرای شدن بردارد، می‌توان عنوان کرد که یکی از مهمترین برنامه‌هایی سازمان حمل و نقل شهرداری یزد محقق شده است .

شفیعی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح رایگان خدمات آمد و شد ناوگان اتوبوس‌های شهری و استقبال بیشتر شهروندان از این خدمات و تردد کمتر خودروهای تک‌سرنشین در شهر، یکی از عمده‌ترین مشکلات شهر یزد که مسئله ترافیک است، خود به خود برطرف شود .

وی تصریح کرد: همچنین مسافران با اجرای این طرح می‌توانند نسبت به برنامه‌ریزی و استفاده مطلوب‌تر از وقت و زمان گرانبهای خود مدیریت بهتری داشته باشند .

این مقام مسئول افزود: رایگان شدن سفرهای شهری با اتوبوس از هدر رفتن وقت و زمان شهروندان برای خرید یا شارژ کارت بلیط شهروندی جلوگیری می‌کند، همچنین مانع از ترافیک مسافر در هنگام پیاده و سوار شدن که باید از طریق تماس کارت خود به دستگاه کارت‌خوان، هزینه سفر درون شهری خود را نیز پرداخت کند، خواهد شد و همین اتفاقات ساده ولی مهم در کنار هم باعث ایجاد سرعت، دقت و اطمینان مردم به مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری می‌شود .

شفیعی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد استقبال بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و به دنبال آن کاهش مشکلات ناشی از آلودگی‌های صوتی، هوا، محیط زیستی و بهداشتی وهمچنین صرفه‌جویی زمانی در شهر یزد باشیم .

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد به دشواری‌های بعد ابلاغ اجرای شدن این طرح نیز اشاره و بیان کرد: قطعاً هزینه‌ای که می‌بایست این سازمان یا بهتر بگویم شهرداری یزد در برابر اجرای طرح تامین کند و به بخش خصوصی پرداخت کند، چشم‌گیر خواهد بود چرا که در حال حاضر ماهانه حقوق کلیه رانندگان اتوبوس‌های شهری مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که میبایست به آن هزینه جاری اتوبوس‌ها که آن نیز حدود 7 میلیون تومان است را نیز اضافه کرد که تامین این هزینه‌ها، پس از رایگان شدن خود بار مالی اضافه‌ای را بر شهرداری یزد متحمل خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار