کد خبر: ۵۳۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹ 05 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به افزایش مشارکت خیرین استان در امر مدرسه سازی،‌ گفت:‌ با وجود مشارکت بالای خیرین مدرسه ساز،‌ استان یزد با کمبود 440 کلاس درس مواجه است.

 «احمد شیرزاد» در شورای آموز ش و پرورش استان  با اشاره به  پیگیری‌های ساخت مدرسه اتباع ، مکاتبه برای پرداخت مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی و تلاش  برای تامین اعتبار سهم دولت در طرح‌های خیری اشاره کرد و ادامه داد : سه مکاتبه  به امضای استاندار و ریاست شورای آموزش و پرورش استان در این زمینه انجام شده است .

وی با اشاره به اهمیت توسعه مشارکت خیرین استان در امر مدرسه سازی،‌ تصریح کرد:‌ درسه ساله اخیر مشارکت خیرین از یک مدرسه در هرماه به 1.5 مدرسه در سال 94، دو مدرسه در سال 95 رسیده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدافزود: علی‌رغم این همراهی، استان یزد با کمبود فضای آموزشی مواجه است که برای رفع این کمبود نیازمند حمایت‌‎های ملی هستیم .

این مقام مسئول در ادامه با یادآوری اضافه شدن یک کلاس به دوره آموزشی هنرستان‌ها خاطرنشان کرد: این افزایش استان یزد را درسال آتی با کمبود 440 کلاس مواجه می‌سازد .

وی در پایان سخنانش فرسودگی 35 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی استان را  از دیگر مشکلات آموزش و پرورش در این بخش دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از این فرسودگی مربوط به مرکز استان و شهر یزد است.

«محمود زمانی قمی» استاندار یزد نیز در این نشست با  بیان این که منطق و عقل نیز این را تائید می‌کند که باید کار را باکیفیت انجام داد به‌ویژه برای مدارس که حجمی از دانش آموزان و معلمان به‌عنوان آینده‌سازان کشور در آن حضور دارند،‌ اظهار کرد: آموزش‌و پرورش باید سعی کند تا پروژه‌هایی که در دست اقدام است و مشکلاتی برای پیشرفت کاری آن‌ها وجود دارد را با مشارکت خیران نهایی کند.

وی با اشاره به وجود بیش از دو هزار خیر مدرسه‌ساز در استان و مشکلات مدرسه‌ سازی افزود: مشکلاتی مانند زمین و زیرساخت‌ های مدارس باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط استان باشد.

استاندار یزد با بیان این‌که نگاهم به آموزش‌و پرورش روشن است،‌گفت: کاری را که نتوانیم انجام دهیم برای آن تعهدی نمی‌دهیم اما اگر امکان انجام کاری داشته باشیم قطعاً به سرانجام خواهد رسید و پیگیری می‌کنیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان در پایان خواستار توجه به ظرفیت‌های برنامه ششم و قانون بودجه شد و تأکید کرد: تقسیم وظایف شود و هرکجا لازم است مراجعه و پیگیری برای رفع مشکلات صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار