معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در جمع مسئولین دستگاه‌های اجرایی ابرکوه گفت: بیشترین پرونده‌های قضایی ابرکوه به جرم توهین اختصاص دارد که برای پیشگیری و کاهش این آمار باید موضوع به شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارجاع شود.
کد خبر: ۵۳۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ابرکوه با حضور محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و منوچهر ترابی از اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد، در محل فرمانداری ابرکوه با دستور کار مسئله‌ایست و بازرسی فراغه، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بررسی 10 اتهام اولویت‌دار شهرستان بر اساس آمار پرونده‌های تشکیل‌شده در دادگستری، برگزار شد.

در ابتدای این نشست رحیمی زاده اظهار کرد: وظیفه شورای نامبرده پیشگیری از وقوع آسیب‌هایی است که احتمال می ورد در آینده به صورت گسترده معضلاتی برای جامعه ایجاد کند. اعضای شورا باید در حیطه تخصصی خود موارد را شناسایی و در شورا مطرح کنند تا با ارائه راهکارهای مناسب آن را کنترل کرد.

کاهش 23 درصدی آمار دعاوی خانواده در یزد

وی ادامه داد: نمونه عینی اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان یزد قابل مشاهده است؛ بدین‌صورت که پس از معرفی این استان به عنوان پایلوت در حوزه دعاوی خانواده، بررسی‌ها و اقدامات کارشناسانه در شورا صورت گرفت که نتیجه آن کاهش 23 درصدی آمار دعاوی خانواده طی 2 سال اخیر بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تصریح کرد: مسئله‌ایجاد پلیس راه یا ایستگاه ایست و بازرسی در منطقه فراغه که ورودی استان یزد از سمت استان فارس محسوب می‌شود، یکی از ضروریات شهرستان و حتی استان است که باید دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه طرح‌های خود را ارائه کرده و با تشکیل یک کمیته، ظرف یک ماه برای آن راهکاری مناسب پیدا کنند.

رحیمی یکی از جرائم واقع شده در شهرستان را که آمار پرونده‌ای تشکیل‌شده آن در دادگستری ابرکوه بسیار بالا است توهین دانست و اذعان کرد: قرار گرفتن جرم توهین در بین 10 اتهام اولویت‌دار شهرستان از طرفی یک امتیاز محسوب می‌شود چرا که در برخی شهرستان‌ها آمار طلاق یا سرقت اولویت‌دار است؛ ضمن اینکه از سوی دیگر این جرم در شأن و زیبنده مردم ابرکوه نیست.

وی تأکید کرد: در راستای کاهش این جرم نیاز است تا موضوع به شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارجاع داده شده تا با ارائه نظرات علمی و کارشناسانه این مسئله بررسی شود. البته باید توجه داشت که قرار نیست این مسئله در مدت‌زمان کوتاه مرتفع شود بلکه مسئله‌ای است که در درازمدت به نتیجه خواهد رسید، اما هر چه اقدامات مذکور دیرتر انجام شود، موضوع پیچیده‌تر خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه محمد محامدی سرپرست فرمانداری، مورکیان رئیس دادگستری، ابراهیمی دادستان، حیدری معاون فرماندار و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان حضور داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار