یکی از رهبران انصارالله یمن تاکید کرد که عبدالله صالح از ما خواست تا وساطت کنیم، ما نیز به او پیشنهاد دادیم که با حفظ جان و عزت و کرامتش خود را تسلیم کند.
کد خبر: ۵۳۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد البخیتی گفت: آنچه که رخ داد، اختلاف میان انصارالله و حزب کنگره ملی نبود؛ بلکه یک درگیری با باندی بود که صالح ریاست آن را به عهده داشت.

این رهبر انصارالله تصریح کرد که صالح در ساعات آخر از ما خواست وساطت کنیم و ما نیز رویکردی مثبت به این مساله داشتیم و به او پیشنهاد دادیم که خود را تسلیم کند و جان وعزت و کرامتش را حفظ کند.

بخیتی به العالم خاطرنشان کرد که صالح اما نپذیرفت که در برابر حفظ جان و کرامتش تسلیم شود و تلاش کرد تا فرار کند.

صالح در اخرین لحظه سعی کرد بگریزد و با زره پوش هایی موفق شد خارج شود؛ اما در راه مارب درگیری هایی رخ داد و در آنجا کشته شد. این رهبر انصارالله تاکید کرد که صالح بر سر اصلاح نهادهای دولت مانع تراشی می کرد و مبارزان را از رفتن به جبهه های نبرد بازمی داشت.

البخیتی گفت: نوعی عزم و اراده مردمی برای مقابله با متجاوزان وجود دارد ما نماینده خواست و اراده مردم به رهبری سید عبدالملک الحوثی هستیم. امروز ثابت شد که این مردم یمن هستند که به رهبری عبدالملک الحوثی با متجاوزان مقابله می کنند و عبدالله صالح علیه جبهه های نبرد توطئه چینی می کرد.

وی توضیح داد که امروز بسیاری از واقعیت ها برملا شد از جمله اینکه عبدالله صالح در تجاوز شریک تبود زیرا جبهه ها تحت تاثیر قرار نگرفتند.

این رهبر انصارالله تاکید کرد که ما سخنان خود را علیه هیچ گروهی در یمن مطرح نکردیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار