کد خبر: ۵۳۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»بانکها در حال حاضر از مهمترین نهادها در اقتصاد بانک‌محور کشور به شمار می‌روند. در این بین یکی از سوالات مهم در خصوص عملکرد سیستم بانکی میزان مالیات وصولی از بانکها بوده است این در حالی است که تاکنون هیچگونه اطلاعاتی از میزان مالیات عملکرد وصولی از سیستم بانکی در رسانه‌ها منتشر نشده است.

اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد در سال 95 میزان مالیات وصولی از بانک مرکزی حدود 300 میلیارد تومان بوده است. همچنین میزان مالیات در نظر گرفته شده برای سیستم بانکی حدود 3000 میلیارد تومان می‌باشد.

همانطور که اشاره شد تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از میزان مالیات پرداختی بانکها در دسترس نبوده اما نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد میزان مالیات وصولی از سیستم بانکی در سال 86 حدود 600 میلیارد تومان بوده است.

به این ترتیب طی 10 سال گذشته مالیات وصولی از بانکها با یک رشد قابل توجه همراه بوده است. کارشناسان معتقدند یکی از عمده دلایل افزایش مالیات وصولی از بانکها رشد چشم گیر تعداد بانکها و موسسات مالی و اعتباری بوده است. بر این اساس از سال 86 تا کنون تعداد بانکهای فعال کشور تقریبا دو برابر شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار