معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی استان یزد گفت: با زندانی شدن سرپرست خانوار بیشترین آسیب های اجتماعی و مشکلات دامنگیر خانواده های این افراد می شود، لذا مهمترین رویکرد انجمن های حمایت از زندانیان در استان کاهش آسیب های اجتماعی ست.
کد خبر: ۵۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا رفیعی زاده  افزود: زمانی فردی برای سپری کردن دوران محکومیت، روانه زندان می شود، خانواده اش با بیشترین مشکل ها روبه رو خواهد شد، گروه های مختلف اجتماعی کمک کند تا این مشکلات کاسته شود.
معاون اداره کل زندان های استان یزد تاکید کرد: انجمن های حمایت از زندانیان می توانند در این زمینه کمک های خوبی را انجام دهند، در واقع این نهادها به دلیل نداشتن درآمدهای مالی باید با کمک خیرین بتواند در این زمینه ها کمک کنند.
وی یادآور شد: انجمن های یادشده تاکنون فعالیت های خوبی انجام داده اند، باید به خانواده ها کمک کنیم تا منبع درآمدی داشته باشند و بتوانند با اشتغال درآمدزایی کنند.
رفیعی زاده عنوان کرد: بیشتر انجمن ها فعالیت های خوبی در چند ساله گذشته انجام داده اندف طوریکه انجمن حمایت از زندانیان خاتم نیز با توجه به نوپا بودن کارهای خوبی را در دست اقدام دارد، امید است اعضای آن بتواند اشتغالزایی خوبی را هم ایجاد کند.
وی ضمن تاکید به درآمد زایی توسط انجمن ها تاکید کرد: گرچه با توجه به شرایط موجود این کار تا حدودی سخت است، انجمن ها باید به گونه ای عمل کنند که درآمد داشته باشند تا بتوانند در این زمینه مستقل عمل کنند و اشتغالزایی نیز انجام دهند.
این مسئول اظهار کرد: با توافق نامه هایی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد ، می توانیم تا سقف 500 میلیون ریال وام به خانواده های مددجوی زندانی برای اشتغالزایی پرداخت کنیم که به زودی این اقدام در شهرستان ها پیگیری و دستور العمل آن به شهرستان ها برای اجرا ابلاغ می شود.
همچنین رئیس دادگستری شهرستان خاتم یادآور شد: انجمن های حمایت از زندانیان تلاش می کنند تا برخی مشکلات خانواده های افراد زندانی را رفع کنند که این تشکل ها چند سال گذشته در این زمینه فعالیت های خوبی را انجام دادند.
محمدمهدی مدرس زاده، تاکید کرد: انجمن های یادشده همچنین نقش بسزایی در کاهش آسیب ها و مشکلات خانواده های زندانیان ایفا می کند.
همچنین مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خاتم یادآور شد: انجمن در صدد است تا با ایجاد اشتغال پایدار بتواند خدمات ویژه ای را به خانواده های زندانیان برای درآمد زایی انجام دهد.
اکبر رسولی تاکید کرد: کارهایی که انجمن انجام داده، چشم انداز خوبی در توسعه شهرستان ترسیم کرد، امیدواریم با کمک خیرین بتواند زمینه درآمدزایی را ایجاد کنیم.
انجمن حمایت از زندانیان خاتم با گذشت 2 سال از تاسیس توانست با حمایت از 37 خانواده زندانی با اجرای طرح هایی برای 70 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.
هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه های استان یزد دوران محکومیت خود را سپری می کنند، جرایم 85درصد این افراد در ارتباط با مواد مخدر است که 90درصد آن غیربومی هستند.
هرات مرکز شهرستان 40هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار