انور عشقی گفت که ترور علی عبدالله صالح موضوع قابل پیش بینی بود و شکی نیست که ترورش تحولات میدانی را در یمن با تغییر مواجه خواهد ساخت و وضعیت جدیدی را حاکم خواهد نمود که به هیچ وجه به نفع حوثی‎ها نخواهد بود.
کد خبر: ۵۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «انور عشقی» افسر سابق ارتش سعودی و مدیر مرکز تحقیقات خاورمیانه و از شخصیت‌های نزدیک به دربار سلطنتی عربستان در اظهاراتی بیان داشت که «احمد» فرزند رئیس جمهور سابق یمن علی عبدالله صالح که هم اکنون در امارات اقامت دارد، جانشین پدرش خواهد شد، زیرا ائتلاف عربی به وی بیشتر از پدرش اعتماد دارد و همانند پدرش اهل تغییر مواضع نیست.

عشقی گفت: علی عبدالله صالح برادرزاده خود «طارق» را مسول اداره امور نظامی نموده اما شخصی که صلاحیت و توان این امر را دارد «احمد» فرزند علی عبدالله صالح است که در ابوظبی اقامت دارد، زیرا او از احترام و محبوبیت مناسبی در میان نیروها و فرماندهان ارتش یمن و به ویژه نیروهای گارد جمهوری بیشتر از پدرش برخوردار است و همچنین در میان قبایل یمنی نیز از احترام و محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

این افسر سابق سعودی نزدیک به خاندان حاکم عربستان در ادامه می افزاید که احمد این اواخر توانسته است رابطه خوبی با قبایل یمنی که اخیرا به ابوظبی سفر کرده بودند، ایجاد کند می تواند وی را در جانشینی پدرش یاری کند.

عشقی افزود: ائتلاف عربی روابطش را با احمد از سر خواهد گرفت، زیرا به او اعتماد دارد. وی گفت: به علی عبدالله صالح قبل از کشته شدنش گفته بودیم که اگر پیروزی را می خواهی باید به عربستان بیایی و توافق صلح را امضا کنی و ادامه مبارزه را از خارج از یمن اداره و بر عهده بگیری، ولی او قبل از اینکه بخواهد این کار را انجام دهد، کشته شد و احمد این مسیر را به جای پدر ادامه و تکمیل خواهد کرد.

به اعتقاد عشقی، گروه انصار الله هر کاری هم بکنند نخواهند توانست در جنگ به پیروزی برسند و الان همین بس که نیمی از جامعه یمن بعد پیوستن قبایل حاشد و سنحن به کنگره ملی، از انصارالله روی برگرداندند و به گفته او، به زودی تاوان هرآنچه در یمن مرتکب شدند را خواهند داد.

به گزارش نامه نیوز، چندی پیش نیز عرب پست به نقل از منابع نزدیک به انصار الله فاش ساخت که علی عبدالله صالح در حال آموزش نیروهای وفادار به خود و نزدیک به ائتلاف عربی برای رویارویی با مردم یمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار