کارآفرین یزدی فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: با همت و پشتکار فراوان توانسته‌ام سالانه 750 هزار شاخه گل رز را در استان یزد تولید کنم.
کد خبر: ۵۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 07 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»گل رز به‌عنوان ملکه گل‌ها از زمان عهد باستان موردتوجه بشر بوده است و در آن موقع استفاده‌های داروئی آن بیشتر موردتوجه بوده ولی به‌تدریج کشت و کار آن در باغ‌ها گسترش‌یافته است؛ چنانچه علاقه و اشتیاق انسان به داشتن این گل در تمام فصول سال باعث گردید تا تولید آن در گلخانه انجام گیرد و در حال حاضر گل رز یکی از محبوب‌ترین گل‌های جهان و ازلحاظ میزان تولید در صدر قرارگرفته است.

روح‌الله محمودی میمند، جوان باانگیزه هراتی، یکی از بسیجیان و کارآفرینان موفق شهرستان هرات در حوزه اقتصاد مقاومتی است که با دریافت تسهیلات از سازمان جهاد کشاورزی رونق بیشتری به کسب‌وکار خود داده است و توانسته است سالانه 750 هزار شاخه گل که از نرمال جهانی بالاتر است، تولید کند.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص آغاز فعالیت خود، گفت: در ابتدا تجربیات گلخانه داری را با دو هزار متر گلخانه خیار سبز طی شش ماه در گرد فرامرز یزد یاد گرفتم که اولین تجربه بنده همین بود؛ نهایتاً در ابتدا وارد سیستم کار گلخانه داری شهرستان شدم و توانستم سمت رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی را از آن خود کنم؛ اما به دلیل عدم علاقه به کار اداری این کار را رها کرده و کار گلخانه داری را با دریافت وام از جهاد کشاورزی شروع کردم.

محمودی افزود: در آن زمان تاکنون کشت هیدروپونیک در استان جا نیفتاده بود و بنده با هماهنگی مشاوره‌های هلندی و کارشناسان داخلی کار را شروع کردم و در همین راستا شرکت خاتم رز کویر از سال 84 شروع به کارکرد و در سال 85 به تولید رسید که در طی همین روند استارت اولین کشت هیدروپونیک استان یزد در استان زده شد.

این کارآفرین موفق یزدی اظهار داشت: در ابتدای کار برای راه‌اندازی گلخانه مبلغ 120 میلیون تومان در سال 84 تسهیلات از بانک کشاورزی دریافت کردم و در ابتدا سطح زیر کشت را از دو هزار مترمربع شروع کردم و توانستم این سطح زیر کشت را در سال 89 به سه هزار مترمربع برسانم و در حال حاضر گلخانه بنده از بازار خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار همه آشنایان و دوستان آیه یاس بودند به‌جز پدر و مادرم که خیلی در این زمینه پشتیبانم بودند و با تکیه و تشویق آن‌ها بود که توانستم در برابر همه مشکلات ایستادگی کنم که اگر آن‌ها نبودند ترس از انجام این کار در من باعث شکست من در این عرصه می‌شد؛ چنانچه الگوی پدری ما بر این بود که هر کس روی پای خود ایستاده و مشکلات را بر سر راه خود بردارد.

محمودی با اشاره به اینکه در حال حاضر این گلخانه برای 11 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی دارد، تصریح کرد: گل رز تولیدی به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود در حال حاضر درصدد افزایش سطح در منطقه دیگری هستم؛ چنانچه در این اقدام استارت بزرگ‌ترین واحد تولید گل رز کشور در استان زده می‌شود.

این کارآفرین باتجربه و موفق یزدی خشک‌سالی‌های پی‌درپی را از عمده‌ترین مشکلات در این عرصه برشمرد و خاطرنشان کرد: در گلخانه چاهی را حفر کرده‌ایم که این تنها منبع آبی ما محسوب می‌شود که آب آن را شهرداری برای مکان‌های بیهوده هدر می‌دهد که در طی همین عامل مجبور شدم منطقه نیر را رها کرده و به مکانی دیگر نقل‌مکان کنم؛ گلخانه اصلی من واقع در نیر است و در حال حاضر در حال راه‌اندازی یک گلخانه جدید در منطقه ارنان هستم.

وی بابیان اینکه لازم است که باوجود تحریم‌های ظالمانه غرب و تلاش‌های حکومت‌های استکباری، توجه به پروژه‌های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم، تأکید کرد: با توجه به تحریم‌ها‎ و بازار نامطلوب موجود در جامعه، توانسته‌ام سرمایه گزاری یک و نیم میلیارد در پنج هزار هکتار زمین داشته باشم ولی وقتی آب در منطقه نباشد باعث ورشکستگی شده و اشتغال ثابت در این چهارده سال را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

این کارآفرین موفق یزدی مهم‌ترین عامل موفقیت و اشتغال‌زایی و خودکفایی جوانان و بیکاران را اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و عنوان کرد: دید عموم جوانان این‌گونه شده است که کار موردعلاقه در جامعه وجود ندارد و اعتمادبه‌نفس خود را ازدست‌داده و ناامید می‌شوند؛ درصورتی‌که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است و همچنین جوانان ذهنشان را مسموم به مسائل مروج در جامعه نکنند، چراکه در این راستا که نواندیشی و اختراع را از بین خواهد رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار