«خبرجنوب» نوشت: راز تبهکاری های اعضای باندی که اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مردم در شیراز کرده بودند، فاش شد.
کد خبر: ۵۳۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ 07 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ اين مردان هزار چهره كه خود را مامور و افراد ذی نفوذ در ارگان های دولتی معرفي كرده بودند، نمي دانستند كه بعد از مدتي راز تبهكاري هايشان فاش مي شود.

چندي قبل، ماموران انتظامي شيراز از فعاليت افرادي به عنوان كار چاق كن در اين شهرستان مطلع شدند. به دنبال آن پرونده اي تشكيل و تحقيقات در اين رابطه آغاز شد. در تحقيقات، فردي به دادسراي شيراز مراجعه كرد و مدعي شد كه در دام يك تبهكار گرفتار شده است.

اين مرد به بازپرس گفت: مدتي قبل در مقابل دادگاه با فردي آشنا شدم كه خودش را مامور معرفي كرد و مدعي شد كه مي تواند هر گرفتاری که داشته باشم را حل کند.

وي افزود: او مدعي بود كه در جاهاي مختلف آشنا دارد. طوري رفتار مي كرد كه گويا يك مرد صاحب نفوذ است. در واقع جايي براي ترديد باقي نگذاشت. مدت ها با او در تماس بودم تا اينكه يك بار پس از گرفتن مبلغي پول از من به طور ناگهاني ناپديد شد. با موبايلش تماس ميگرفتم اما جواب نمي داد، تصميم گرفتم از اين فرد
شكايت كنم.

با شكايت اين مرد جوان، به دستور مقامات قضايي تحقيقات آغاز شد. در حالي كه تحقيقات براي دستگيري اين مرد ادامه داشت؛ فرد ديگري نيز كه به همين شيوه اغفال شده بود، شناسايي و از او نيز تحقيق شد.

وي گفت: مردي با معرفي خود به عنوان مامور، نظرم را جلب كرد و با فريب من و با ادعاي اينكه قادر است مشکلم را حل کند با دريافت مبلغي وجه نقد مرا فريب داد و سپس متواري شد. در ادامه، تحقيقات ماموران وارد مرحله تازه اي شد و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري اين مرد هزار چهره آغاز شد.

در گام بعدي تحقيقات، ماموران دريافتند كه اين مرد خود را به هر فردي با يك اسم معرفي كرده است، از اين رو ماموران خود را در مقابل يك پرونده پيچيده ديدند.

در حالي كه تحقيقات در اين رابطه ادامه داشت سرنخ هايي به دست آمد و ماموران دریافتند که سه نفر با تشکیل یک باند با پرسه زدن در مقابل زندان مرکزی شیراز و دادگاه ها با شناسایی افراد مشکل دار اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده اند.

در نهایت، منزل متهمان شناسايي و ماموران براي دستگيري آنها وارد عمل شدند. ماموران با محاصره آن منزل پس از اخذ مجوز قضايي وارد آنجا شده و هر سه نفر را دستگير كردند.

در تحقيقات، سرنخ هايي به دست آمد و مشخص شد كه اين سه نفر با شيوه ها و شگردهاي خاصي از مردم كلاهبرداري كرده اند، از اين رو به دستور بازپرس پرونده براي آنها قرار بازداشت موقت صادر شد.

در ادامه از متهمان تحقيقات به عمل آمد و ماموران پي بردند نامبردگان، افرادي را كه به هر شكلي مشكل داشته شناسايي و خودشان را با عناوين مختلف از جمله بازرس، مامور و... معرفي كرده و با وعده هاي پوچ و واهي افراد ساده لوح را اغفال كرده اند.

سپس ماموران به بازرسي از محل اختفاي آنها پرداخته و تعدادي كارت ملي و شناسنامه مربوط به افراد مختلف و تعداد زيادي اوراق جعلي مكاتبه به دست آوردند.

همچنين مشخص شد كه اين افراد علاوه بر اخاذي از مردم، اقدام به ساخت مهر نيز كرده اند. در ادامه فاش شد كه اين افراد به بهانه رفع مشكلات مردم، تعداد زيادي را اغفال كرده و از اين طريق 150 میلیون تومان به جيب زده اند. گفتني است اين متهمان هم اكنون در بازداشت به سر مي برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار