کد خبر: ۵۳۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 07 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»فیلم «پنج» اولین ساخته موفق «سیدمجتبی حسینی» در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «فنیسین»( Phenicien ) در شهر لیون فرانسه به نمایش در می‏‏آید.
 این فیلم امسال عنوان یکی از پرحضورترین فیلم‏‏های بلند ایرانی در جشنواره‏‏های متعدد را دارد به نحوی که در سی و چهارمین حضور بین‏‏المللی خود در بخش مسابقه جشنواره فنیسین فرانسه که از تاریخ پنجم تا هشتم دسامبر در شهر لیون فرانسه برگزار می‏‏شود، حضور خواهد یافت.

فیلم پنج در این فستیوال، روز هفتم دسامبر معادل با شانزدهم آذرماه به نمایش در می ‎‎ آید.

«پنج» پیش از این و در کمتر از شش ماه عرضه ‎‎ ی جهانی داشته است و توانسته 19 جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش اول را بدست آورده و نماینده موفق سینمای ایران در سال جاری در جشنواره ‎ های بین‏‏المللی باشد.

فیلم «پنج» علاوه بر تصویرسازی و نشان دادن بافت تاریخی یزد، شهربافی را به عنوان یک صنعت رو به فراموشی با قدمتی طولانی را دوباره احیا کرده است.

از عوامل ساخت فیلم «پنج» می‎‎توان به تهیه کننده و کارگردان: سیدمجتبی حسینی، نقش‏‏آفرین: حسین نیکخواه، فیلمبردار: عباس عسگری، صدابردار: آرش برومند، نورپرداز: محمد عسگری، تدوین: وحید قاضی میرسعید، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: علی امیدی، اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار