سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاتم گفت: عملیات کاشت گندم در سطح پنج هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بعنوان بزرگ ترین قطب تولید گندم استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۵۳۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 10 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»مجتبی آغازافزود: از ابتدای کاشت گندم تاکنون بالغ بر 375 تن بذر گواهی شده گندم ،300 تن کود سوپر فسفات 25 تن کود سولفات پتاسیم و150 تن کود آوره بین گندمکاران شهرستان توزیع شده است .
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود عملیات کشت گندم که از اواخر مهرماه در شهرستان شروع شده تا پایان اذر ماه ادامه داشته باشد.
وی شهرستان خاتم را مهمترین قطب تولید گندم استان یزد دانست و از مناطق چاهک ،شهریاری ،هرات ،مروست بعنوان مناطق مهم تولید گندم در شهرستان نام برد و ارقام گندم تولیدی در این مناطق را ارقام پیشتاز، سیوند، نارین، سیستان سیروان و روشن ذکر نمود.
این مسئول محصول گندم را محصولی استراتژیک و حایز اهمیت دانست و با اشاره به اینکه با تمام توان در راستای فرامین مقام معظم رهبری و رییس جمهور مبنی بر خود کفایی در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم گام برمیداریم اضافه کرد: با استفاده از امکانات موجود و ارایه آموزشهای فنی لازم از طرف کارشناسان مراکز ترویج و جهاد کشاورزی و تجهیز اراضی به سیستم های نوین ابیاری ،افزایش ضریب مکانیزاسیون ،بذور گواهی شده،کشاورزی حفاظتی ،رعایت تاریخ مناسب کاشت و مبارزه به موقع با افات و بیماریها (سن گندم ،شته سبز و ..)در راستای افزایش بهره وری و راندمان تولید تلاش میکنیم.
وی در پایان از تلاش و زحمات گندمکاران شهرستان خاتم و ارتباط تنگاتنگ آنان با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در راستای تولید این محصول استراتژیک قدر دانی و خواستار ارتباط مستمر آنان با کارشناسان جهاد کشاورزی جهت به روز رسانی دانش آنان شد.
خاتم در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت و 50 هزار تن محصول و با 21 درصد تولید، جایگاه نخست استان را داراست و در محصول گلخانه ای با سطح زیر کشت 32 هکتار جایگاه پنجم را در اختیار دارد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار