نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با هدف پیوند اقوام ایرانی در شیراز برگزار شد که طی آن غرفه صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه نیز در آن دایر شد.
کد خبر: ۵۳۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 11 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»تعدادی از جوانان علاقه‌مند به صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه با دایر کردن یک غرفه در نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس تحت عنوان «صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه»، گامی در جهت معرفی صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان برداشتند.

حامد اکرمی مدیر کومه بی‌بی سیّد که به همراه مسئولین بومگردی سرو کهن، غرفه ابرکوه را برپا کردند در این باره اظهار کرد: نمایشگاه مذکور با هدف پیوند اقوام ایرانی در تمام زوایا (پوشش‌ها، آیین‌ها، صنایع‌دستی)، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس (شهر شیراز) افتتاح و تا 23 آذرماه جهت بازدید علاقه‌مندان به حوزه تاریخ، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دایر خواهد بود.

اکرمی تصریح کرد: غرفه صنایع‌دستی ابرکوه با هدف معرفی صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، فرآورده‌های محصولات کشاورزی، لباس‌های سنتی و ... شهرستان ایجاد شده است که علاقه‌مندان به فرهنگ و سنت‌های اصیل ایرانی که از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، از این غرفه بازدید و ابرکوه را بیش از گذشته شناختند.

وی افزود: در غرفه صنایع‌دستی ابرکوه، انواع گیاهان دارویی، انواع ترشی‌های مخصوص ابرکوه، فرآورده‌های محصول زردآلو (تُرشک، لواشک، برگه زردآلو، آلو و ...)، صابون سنتی پی، سفیدآب، دوشاب، ربّ انار، تخمک آفتابگردان محلی، انواع نمد (نمد گرد یا زیرسینی، نمد تخت به عنوان زیرانداز، نمد کول که چوپانان می‌پوشیدند)، گلیم، جاجیم، سفره خمیر و دستگاه بافت آن، چنته بافی، عروسک‌های جُلی (جهت نمایش لباس‌های سنتی ابرکوه) و ... موجود است.

محقق ابرکوهی یادآور شد: برپایی چنین نمایشگاه‌های بزرگی می‌تواند به حفظ فرهنگ غنی اصیل ایرانی کمک کند؛ چرا که افراد از تمامی شهرهای کشور از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و ایران را بیشتر می شناسند.

گفتنی است در غرفه شهرستان ابرکوه آموزش چنته بافی توسط حامد اکرمی مدیر کومه بی بی سیّد شهرستان به علاقمندان داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار