رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد از وجود 380 واحد مجاز و 400 واحد غیرمجاز میوه فروشی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 11 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»حسین مشرف گفت: قیمت میوه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و میوه‌ها در میدان به فروش می‌رسد، نرخ آن مشخص است و مغازه دارباید فاکتور بگیرد و در مغازه 20 تا 30 درصد طبق فاکتور سود آن راحساب و میوه به مردم عرضه کند.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد در خصوص قیمت میوه‌های موجود در بازار افزود: پرتقال واشنگتنی 4 هزار، پرتقال کوهستانی 5 هزار 500، پرتقال معمولی 2 هزار و 500، پرتقال مارسلین 2 هزار 700، سیب‌درختی 3 هزار، موز خارجی 4 هزار 500، موز ایرانی 3 هزار، نارنگی 3 هزار و 500، هندوانه هزار 550، لیموشیرین 4 هزار 500، کیوی 3 هزار 500، گریپفوروت 2 هزار 500 تومان است.

وی، قیمت سبزی‌ها و صیفی‌جات موجود در بازار را این‌گونه اعلام کرد: سبزی‌خوردن هزار 900، سبزی خورشتی هزار 150، کاهو هزار، لوبیا سبز 3 هزار، خیارسبزمعمولی 2 هزار، خیار سبز گلخانه‌ای 2 هزار 500، خیارسبززمینی 3 هزار 300، کدوحلوایی هزار 500، کدومسمایی 2 هزار 200، پیاز قرمز 2 هزار، پیاز زرد و سفید هزار 650، سیب‌زمینی هزار 100، گوجه معمولی 3 هزار، گوجه گلخانه‌ای 4 هزار، کلم‌برگ 750، کلم بروکلی 3 هزار 500، کلم گل هزار، کلم قرمز هزار 300، هویج هزار 100، فلفل دلمه معمولی 2 هزار و فلفل دلمه گلخانه‌ای یزدی را 3 هزار 100 تومان می باشد.

این مسئول افزود: 380 واحد صنفی میوه‌فروشی مجاز و پروانه دار و 400 واحد صنفی بدون مجوز پروانه کسب در استان داریم.

مشرف بابیان اینکه اتحادیه میوه‌فروشان بر نرخ میوه‌فروشی باید نظارت داشته باشد، تصریح کرد: نظارت بر صدور فاکتور که مغازه‌دار باید فاکتور فروش به مردم نشان دهد و حتماً نوع میوه و قیمت آن در فاکتور مشخص باشد را از دیگر نظارت‌های این سازمان برشمرد.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد عنوان کرد: هر دو هفته یکباراتحادیه، هر قسمتی از شهر را، از واحدهای میوه‌فروشی بازرسی می‌کند و ماهی یکباربا نماینده‌های بازرسی صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف بازرسی مشترک از واحدهای صنفی میوه‌فروشی انجام می‌دهند.

مشرف، در خصوص تأمین میوه شب یلدا اظهار داشت: یکی از میوه‌ها انار است که مخصوص شب یلدا است که در حال حاضر از انبارها بیرون می‌آورند و یکی دیگر، هندوانه است که در بعضی مناطق یخ‌زده که امسال یک مقدار نسبت به سال گذشته کمتراست ولی از این نظر کمبودی احساس نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیشتر میوه استان از شهرهای جیرفت، بندر، میناب، داراب، شمال، ارومیه، دزفول و کرج تأمین می‌شود و خود استان به جزء تولیدات گلخانه‌ای، تولیدی نداریم و میوه‌ها را از شهرستان‌ها وارد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد در پایان، یکی از مشکلات واحدهای میوه‌فروشی را سود کم آن عنوان کرد و افزود: سود کم به خاطر خرابی و فاسدشدن میوه، پِرت میوه که همان سبد و صندوق میوه است که باید سود میوه بالاتر رود و حتماً باید گروه نظارت برده شود که ان شاءالله مصوب کنند و بالا بودن مالیات که هم درمیدان میوه تره بارو هم در مغازه‌ها دیده می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار