نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده‌ای در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موافقت کردند که در صورت تایید آن از سوی شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد.
کد خبر: ۵۳۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 12 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه مجلس ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن این قانون از زمان برگزاری دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم الاجرا است.

در ماده ۱ این طرح نمایندگان مصوب کرده بودند که اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی امکان نامزدی در انتخابات شوراها را دارند.

پیش از تصویب این ماده قاضی‌پور در تذکری گفت: با این نحو از قانون نویسی قانون عطف به مسبوق می شود در حالی که نباید به این شکل قانون گذاری شود.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان نیز در این‌باره گفت: در این انتخابات حقی حذف شده است و آنچه در این قانون آمده از ابتدا وجود داشته است و باید در شورای شهر پنجم هم اعمال شود.

پیش از این شورای نگهبان ایرادی را در مورد عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد کرده بود و در حال حاضر با رای دیوان عدالت اداری عضویت این عضو زرتشتی شورای شهر یزد در این شورا تعلیق شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار