کد خبر: ۵۳۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»نماينده زرتشتيان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مصوبه مجلس در مورد امکان نامزدي اقليت‌هاي ديني در شوراها، گفت که در صورت تاييد نهايي اين مصوبه، سپنتا نيکنام به شوراي شهر يزد بر مي‌گردد.
اسفنديار اختياري با اشاره به مصوبه مجلس در اصلاح و تثبيت قانون انتخابات شوراها، ضمن قدرداني از نمايندگان مجلس، گفت: طبق روال اين مصوبه به شوراي نگهبان مي‌رود و اين شورا در مورد آن اعلام نظر خواهد کرد. در صورتيکه مصوبه مجلس از سوي شوراي نگهبان تاييد نشود، نظر شورا در کميسيون و صحن مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد و با پافشاري مجلس روي نظر خود، مصوبه به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.
وي در عين حال گفت: به نظر من اگر شوراي نگهبان اين مصوبه را بررسي مجدد کند احتمال تاييد آن از سوي شورا وجود دارد. علتش هم اين است که در اين مدت نظرات قانوني و فقهي متعددي مطرح شده ضمنا اين قانون يک بار 20 سال پيش در شوراي نگهبان تاييد شده پس بايد يک بار ديگر احتمال تاييد آن مد نظر قرار گيرد.
اين نماينده مجلس يادآور شد: اگر احيانا شوراي نگهبان نظراتي داشته باشد که مجلس نتواند آن را تامين کند اين موضوع از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين تکليف خواهد شد.
اختياري درباره پروسه زماني بررسي اين طرح در شوراي نگهبان و احتمالا مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: با توجه به اينکه اين طرح به قيد دو فوريت به تصويب رسيده بود و جزء طرح‌هاي اولويت‌دار است فرآيند آن کوتاه‌تر از معمول خواهد بود.
نماينده زرتشتيان در مجلس با بيان اينکه مصوبه مجلس در چارچوب قانون اساسي بوده است، تصريح کرد: طبق ماده 4 اين طرح اين مصوبات از شوراي پنجم قابل اجراست يعني در صورت تاييد نهايي عطف به ماسبق مي‌شود و در مورد سپنتا نيکنام هم قابل اجرا خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار