کد خبر: ۵۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»جلسه مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد و محمد شایق، قائم‌ مقام اتحادیه با حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زارع‌زاده، مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه استان یزد با هدف تعامل بیشتر دو نهاد و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل اتحادیه در واگذاری طرح‌های قرآنی به اتحادیه، در محل این دفتر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان به ارائه گزارش از اتحادیه پرداخت و گفت: در سطح استان حدود ۱۱۸ مؤسسه فعال داریم و در کنار آن ۲۰ مؤسسه در مرحله صدور پروانه هستند و در مجموع می‌توان گفت ۱۴۰ تشکل قرآنی در سطح استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه از ادغام دو اتحادیه قرآنی از مصوبات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات است، بیان کرد: این موضوع از مردادماه امسال در سطح کشور آغاز شد و تا ۲۸ مهرماه با ادغام اتحادیه در استان تهران پایان یافت. اما هنوز روند ادغام اتحادیه کشوری انجام نشده است تا به مرحله پایانی برسانیم.
مطهریان با اشاره به اهمیت موضوع ادغام در بین اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در سطح استان‌ها، گفت: ایجاد همدلی در بین نهادها مهم‌ترین هدف ادغام بود تا دستگاه‌‌های دولتی و غیردولتی چون اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، از ظرفیت و پتانسیل اتحادیه‌ها و مؤسسات استفاده کنند و طرح‌های قرآنی خود را به آنها واگذار کنند تا بتوان از این توانایی در سطح استان استفاده کنیم.
در ادامه این جلسه نیز محمد شایق، قائم مقام اتحادیه گزارشی نیز از صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه بیان کرد و افزود: امیدست با حمایت خیرین و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه استان شاهد افزایش اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه باشیم تا از این طریق بتوانیم تسهیلات بیشتری را به افراد بیشتر جامعه قرآنی یزد اعطا کنیم.
بخش دیگر این جلسه ضمن تشکر از انتصاب حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه استان یزد در خصوص انتصاب حجت‌الاسلام مطهریان به عنوان مدیرعامل اتحادیه مدغم قرآنی یزد، بیان نکاتی از سوی وی بود.
وی بر بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل مؤسسات قرآنی از طریق تعامل دستگاه‌ها با اتحادیه مدغم قرآنی تأکید کرد و گفت: باید برپایی کلاس‌های حفظ قرآن در مؤسسات تقویت پیدا کند و تحت نظارت اتحادیه برپا شود. تشکیل اداره امورقرآنی اوقاف در سطح استان‌ها از برنامه‌های سازمان است که به تصویب رسیده و دستورالعمل آن ابلاغ و از ابتدای امسال اجرایی شد که مسئول آن در سطح استان از حافظان قرآن محمد‌حسین کاظمی است.
زارع‌زاده با ابراز گلایه از کمی موقوفات قرآنی در سطح استان، اظهار کرد: دراین زمینه باید خیرین استان اقدام جدی داشته باشند.
از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه، آسیب‌شناسی برنامه‌های حفظ قرآن و همکاری اتحادیه در اجرای طرح آزمون قرآن و عترت با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار