رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر نیازمند اعتبارات لازم در این زمینه است، گفت: نبود بودجه روند ساخت ساختمان جدید زندان یزد را متوقف کرده است.
کد خبر: ۵۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا حبیبی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: قانون جدید مربوط به جرائم مواد مخدر تحت عنوان ماده 45 موجب شده تا پرونده قریب به 300 نفر از محکومین جرائم مواد مخدر و مواردی ازجمله محاربین و مفسدین فی‌الارض که حکم اعدام آن‌ها صادرشده بود، دوباره به جریان افتاده و طی بررسی و رأی جدید به حبس ابد محکوم شوند.

وی ادامه داد: فارغ از پیامدهای گوناگون اجرای قوانین جدید، باید توجه داشت که حبس ابد این محکومین موجب رسوب صدها نفر زندانی حبس ابد در زندان یزد شده است که با نگاهی اجمالی، رسیدگی به امور بهداشت و نگهداری این محکومین موضوعی است که نیاز به بررسی‌های متعدد اجتماعی و نیز تخصیص اعتبارات لازم دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان بسیاری از محکومین حاضر در زندان یزد را مجرمین مواد مخدر تشکیل می‌دهند باید توجه داشت که تأمین مواد غذایی، پوشاک و نیز سایز ملزومات اعم از رفاهی و تجهیزات درمانی، مسائل جدی پیش‌آمده و باید مدنظر قرارگیرد تا سازمان زندان‌های استان و نیز زندانیان، دچار مشکلات جدی نشوند.

این مقام مسئول در ادامه از راکد ماندن پروژه ساختمان جدید در زندان یزد خبر داد و تصریح کرد: پروژه بزرگ ساخت ساختمان جدید در زندان یزد در دستور کار بوده که انتظار می‌رفت این ساختمان نیاز زندان را برای ده‌ها سال تأمین کند که متأسفانه کمبود بودجه و مشکلات اعتباری از ادامه این پروژه جلوگیری کرده است.

حبیبی افزود: البته باید گفت که ساخت این پروژه 90 درصد پیش رفته و تنها 10 درصد آن باقی‌مانده است که بنا به برآورد کارشناسان به پایان رساندن آن به مبلغی بالغ‌بر دو میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار