کد خبر: ۵۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد گفت: از ابتدای امسال تا به امروز هزار و ۱۰۰ خودرو از قاچاقچیان کشف شده و در حال حاضر در پارکینگ نگهداری می شوند.سید مصطفی کرباسی میبدی  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با انتقاد از اینکه اعتبار فروش اموال مصادره ‌ای مستقیما به ستاد مبارزه با مخدر داده نمی ‌شود اظهار داشت: از ابتدای امسال تا به امروز تعداد هزار و ۱۰۰ خودرو از قاچاقچیان کشف شده و در پارکینگ وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد با اشاره به کشف و ضبط ماهانه ۶۰ خودرو از قاچاقچیان گفت: بیش از ۵۰ درصد خودروهای کشف شده از قاچاقچیان عودت می شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین هر ماه بین ۵۸ تا ۶۰ خودرو از قاچاقچیان کشف و ضبط شده و به پارکینگ منتقل می شود ادامه داد: از این میزان تنها ۴۵درصد مصادره شده و بیش از ۵۰ درصد از خودروهای کشف و ضبط شده، عودت داده می ‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد با بیان اینکه چنین برداشتی وجود دارد که اعتبار فروش اموال مصادره‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر انتقال داده می‌ شود اظهار داشت: این مسئله از اصل درست نیست و ستاده مبارزه با مواد مخدر به لحاظ اعتباری به شدت با کمبود اعتبار و بودجه مواجه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه محور بافق به یزد از اصلی ‌ترین محورهای انتقال مواد مخدر به استان است گفت: موقعیت خاص استان یزد در ترانزیت مواد مخدر به داخل و خارج از کشور موجب شده تا جاده‌ های استان همواره مورد توجه سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر باشد.

محمدلی طالبی با اشاره به درخواست شورای موادمخدر شهرستان بهاباد در ایجاد ایست و بازرسی دایمی تصریح کرد: ایجاد ایست و بازرسی ‌های دائمی در جاده‌ های استان موجب می ‌شود تا انتقال مواد مخدر به سایر جاده ‌ها کشیده شود.

وی اضافه کرد: لازم است تا با ایست و بازرسی‌ های پراکنده غیردایمی اجازه انتخاب و شناخت راه فرار از قاچاقچیان گرفته شود و از آنجا که جایگزینی برای قاچاقچیان ندارد، لذا از نیروی انتظامی می ‌خواهیم تا با ایجاد ایست و بازرسی‌ های دایمی و نظارت مجدانه بر این جاده راه را بر سوداگران مرگ ببندند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار