رییس گروه تغدیه مرکز بهداشت یزد گفت: براساس آخرین آمار، 50 درصد دختران نوجوان و 85 درصد زنان باردار در این استان، کمبود ویتامین D دارند.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»یوسف نقیایی  افزود: کمبود این ویتامین در تمام گروههای سنی مشاهده می شود اما این کمبود در بین زنان بیشتر از مردان است.
وی اظهارکرد: یکی از منابع تامین کننده ویتامین D نور آفتاب است که باید به صورت مستقیم به بدن فرد برخورد کند تا موجب فعال شدن این ویتامین شود اما آفتاب غیر مستقیم از پشت شیشه یا ابر، نقشی در تامین این ویتامین مورد نیاز بدن ندارد.
نقیایی ادامه داد: برای جبران کمبود این ویتامین، توزیع مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D به صورت رایگان و هر ماه برای تمام گروه های سنی در مراکز درمانی و بهداشتی استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: البته اضافه دریافت ویتامین یاد شده مانند بسیاری از ریز مغزها می تواند موجب بروز مسمومیت یا عوارض ناشی از آن شود.
رییس گروه تغدیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: کمبود ویتامین D موجب مشکلات زیادی از جمله پوکی استخوان، بروز سرطان، افسردگی و اختلال در جذب کلسیم می‌شود و تنها راه حل جبران کمبود این ویتامین انجام کارهای مداخلاتی مانند مصرف مکمل ویتامینD است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار