عضو شورای شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: پیاده راه‌سازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تا خیابان امام موسی صدر ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۳۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 13 December 2017
به گزارش تابناک قم، روح‌الله امرالهی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر قم از پروژه پیاده راه خیابان ارم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: این پروژه یکی از فازهای پروژه کلی طرح ساماندهی، پیاده راه‌سازی و آرام‌سازی پیرامون حرم حضرت معصومه(س) است.

وی افزود: مطالعات اولیه این طرح از منظر ترافیک، سازمان‌دهی ترافیک و زیباسازی و منظر در سال 87 آغازشده و مبحث مهم آن‌هم این بوده که پیرامون حرم از وضعیت شایسته و مرتبی برخوردار نبوده که نیازمند اصلاح و ساماندهی است.

عضو شورای شهر قم گفت: برای ساماندهی پیرامون حرم مطهر در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی ازنظر امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، زیباسازی و طراحی شهری انجام‌شده و پروژه پیاده راه‌ سازی خیابان ارم هم با در نظر گرفتن معیارهای فرهنگی عملیاتی خواهد شد، چراکه قم به خاطر مرکز جهان تشیع بودن دارای جایگاه و حساسیت‌های خاص خود است.

امراللهی تصریح کرد: در پیاده راه‌ سازی خیابان ارم حتی نسبت به الگوهای رنگ‌آمیزی سنگ‌فرش‌ها و امور دیگر نیز مباحث فرهنگی در نظر گرفته‌شده و ادامه این طرح نیز خیابان ارم بعد از خیابان شبستان تا چهارراه شهدا و خیابان چهار مردان تا ابتدای عمار یاسر را نیز در بر خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: در فاز بعدی پروژه طرح ساماندهی، پیاده راه‌ سازی و آرام‌سازی پیرامون حرم حضرت معصومه(س) در مقابل رودخانه و با دوسطحه کردن خیابان امام موسی صدر پیاده راه‌ سازی به آن‌طرف هم توسعه پیدا می‌کند، همچنین طرح‌هایی نیز در دست مطالعه بوده تا پیاده‌روهای خیابان خورشید و چهارراه غفاری نیز ازنظر کیفیت افزایش پیدا کند.

عضو شورای شهر قم عنوان کرد: اصل و اساس حمل‌ونقل شهری در این بوده که حمل‌ونقل شهری با تراموا شهری انجام گیرد که در حال حاضر به خاطر مشکلات اقتصادی امکان اجرایی ندارد، چراکه زندگی در بافت‌های تاریخی شهر با عبور و مرور خودروهای شخصی مختل شده و باید در آینده به سمت راه‌اندازی تراموا شهری در کل پیرامون حرم مطهر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار