کد خبر: ۵۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 14 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»استاندار یزد با بیان این‌که پراختن به اشتغال خرد و کوچک در استان ضروری است، گفت: استان یزد با هموار کردن مسیرهای توسعه، آماده بهره‌گیری از ظرفیت‌های روستایی است.

«محمود زمانی‌قمی» اظهار کرد: یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در روستاها،‌ از طرف مقام معظم رهبری و دولت اختصاص داده شده است.

وی افزایش حاشیه نشینی شهرها را از جمله آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی جدی دانست و افزود: توسعه روستاها و ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار در روستاها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و انسانی استان یزد،‌گفت: استان یزد با هموار کردن مسیرهای توسعه، آماده بهره‌گیری از ظرفیت‌های روستایی است.

زمانی‌قمی حمایت از اشتغال‌های خرد و کوچک را از جمله راهکارهای مقاوم‌سازی اقتصاد در کشور دانست و بیان کرد: چابک‌سازی نظام اقتصادی کشور و استان یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای رسیدن به اهداف توسعه‌ای است.

این مقام مسئول با بیان این‌که جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی باید خارج از ادارات و در محل‌هایی که نیاز به حمایت و توسعه دارند برگزار شوند،‌ تصریح کرد: پرداختن به حوزه اشتغال خرد و کوچک در روستاها یکی از اولویت‌های اجرایی استان یزد است.

وی با اشاره به جهانی شدن یزد خاطرنشان کرد: این‌که به واسطه ثبت جهانی، شهر یزد در معرض دید و قضاوت مردم جهان قرار گرفته فرصت مناسبی است برای این که مدیریت روستایی یزد به عنوان الگویی موفق به جهان معرفی شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را از جدی‌ترین دغدغه‌های استان دانست و بیان کرد: متأسفانه دانشگاهیان آن طور که باید در راستای مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان اقدام نکردند.

زمانی‌قمی نیروی انسانی را مهمترین مزیت استان یزد عنوان کرد و افزود: حمایت از صنایع‌ های‌تک برای توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در روستاها مسیر کاهش آمار فارغ التحصیلان بیکار استان را هموار می‌کند.

وی با بیان این‌که استان یزد جزو استان‌های بی‌آب کشور است، گفت:‌ مدیریت استان تمام مسیرهای انتقال آب به یزد را بررسی کرده و هیچ مسیری را کنار نمی‌گذارد.

این مقام مسئول زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف را از دیگر مزیت‌های استان دانست و بیان کرد:‌ استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه بیش از پیش روستاها در دستور کار مدیریت کلان استان یزد است.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران، استفاده از تمام مسیرهای جذب و مدیریت اعتبارات ملی را در استان جدی بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار