کد خبر: ۵۳۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 14 December 2017

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بحث انتقال آب به استان یکی از مهمترین طرح‌های ملی است،‌ گفت: تأمین منابع ارزی طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به صندوق توسعه ملی و تأمین یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار ریالی به تمام بانک‌های کشور واگذار شده است.

«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» با اشاره به آخرین جلسه خود با وزرای نیرو و اقتصاد که با مضوع بحث انتقال آب به استان یزد برگزار شده است،‌ اظهار کرد:‌ قرار شد سه شرکت مس سرچشمه، چادرملو یزد و گلگهر سیرجان با تشکیل کنسرسیوم‌،‌ سالانه 500 میلیون مترمربع آب از دریای عمان به داخل کشور منتقل کنند.

وی افزود: 50میلیون مترمربع آب انتقالی از دریای عمان به استانداری هرمزگان،‌10 میلیون متر مربع به روستاهای حاشیه طرح، 22 درصد به شرکت معدنی چادرملو،‌ بیش از 40 درصد به گلگهر و مابقی به مس سرچشمه اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که تاکنون 950 میلیارد تومان از سوی سه شرکت گلگهر،‌چادرملو و مس سرچشمه برای انتقال آب از خلیج فارس هزینه شده است،‌گفت: برای تأمین مابقی هزینه‌ها حمایت دو منبع ارزی و ریالی نیاز است.

موسوی بیوکی با اشاره به این که مقرر شده که 450 میلیارد تومان دیگر از سوی سه شرکت سرچشمه، چادرملو و گلگهر برای پیشرفت طرح انتقال آب هزینه شود، تصریح کرد: تأمین منابع ارزی طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به صندوق توسعه ملی و تأمین یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار ریالی به تمام بانک‌های کشور واگذار شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار