به گزارش تابناک تبریز، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه23آذر) در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار   اظهار داشت: امروز دیگر نباید وقت خود را برای به اثبات رساندن ضرورت احزاب   تلف کنیم.

وی با اشاره به دیداری با آقای هاشمی رفسنجانی قبل از درگذشت وی گفت: در جلسه‌ای که به حضور آقای هاشمی رفسنجانی رسیدیم مشکلات احزاب را بیان کردیم اما ایشان فرمودند همه موارد را قبول داریم اما بگذارید این دفعه نیز از آقای روحانی  حمایت کنیم اما بعد از انتخابات مسائل را به صورت جدی بیان کنید اما قصا و قدر الهی اینگونه بود که ایشان به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 عمرشان نرسید.

کواکبیان عنوان کرد: اگر امروز ما می خواهیم در سال 1404 کشور اول منطقه  باشیم و در جهان جزو 10 کشور اول شویم باید همه نهادهای کشور را حزبی اداره کنیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: من  10 بار این موضوع را  در مجلس بیان کردم که 158نفر با لیست امید وارد مجلس شدند اما الان زنبیلشان جای دیگر است. در جامعه چهره اصلاح طلبی به خود می‌گیرند اما گردش به راست کرده‌اند.

وی مطرح کرد: دموکراسی بدون انتخابات معنا ندارد،  انتخابات بدون رقابت معنا ندارد رقابت بدون حزب معنا ندارد لذا دموکراسی بدون حزب معنا ندارد در حالی که   اکثر کشورهای منطقه حتی افعانستان، پاکستان و ترکیه در حال حاضر به صورت حزبی  انتخابات برگزار می‌کنند.

کواکبیان در مورد انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز گفت: به نظر من ترامپ دیوانه نیست و خود را به دیوانگی زده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  از آقای کمالی درخواست دارم به عنوان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان موضوع پارلمان اصلاح‌طلبی را اجرا کند.

وی  افزود: اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده‌اند و می گویند ما با تمام وجود از دولت حمایت کردیم اما در این دوره بیشترین بی توجهی به اصلاح طلبان شده است. اگر اصلاح طلبان پای کار نباشند مشارکت پایین می‌آید. کواکبیان افزود: مشکلات ما این نیست که ما بد عمل می‌کنیم و اصولگرایان بر سر کار بیایند؛ مشکل اصلی این است که با عملکرد بد مردم دیگر از آمدن به پای صندوق‌های رای مایوس خواهند شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اصلاح قانون احزاب  صد در صد درست است، در مجلس کار گروهی را تشکیل دادیم نماینده خانه احزاب در آن نیز وجود دارد که در حال حاضر به دنبال این هستیم که اصلاحاتی را در بعضی مواد این قانون انجام بدهیم. وی افزود: یکی از مشکلات این قانون این است که نماینده احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب می‌رود ما هیچ حق راس ندارد که این توهین بزرگ به احزاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد یارانه احزاب، تصریح کرد: من با تلاش خودم در بودجه  1396حدود 4 میلیارد تومان برای احزاب یارانه قرار دادیم که قرار شد به خانه احزاب داده شود که در سال 97 پنج میلیارد و هفتصد میلیون در نطر گرفته شده است، دادن یارانه به احزاب در بیشتر  کشورهای جهان مرسوم است از جمله فرانسه که به احزاب یارانه می‌دهد که مشارکت و تبلیغات افزایش دهند.

کواکبیان عنوان کرد: من از آقای رئیس جمهور و آقای نوبخت می‌خواهم و به آن ها می‌گوییم که شما پول های خوبی دارید، حداقل  به حدود200 حزبی که در وزارت کشور مجوز گرفتند توجه شود و هر چه زودتر تخصیص بودجه احزاب انجام شود و در بودجه در سال 96 تعیین شده بود پرداخت شود./تسنیم