مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در پایان فصل برداشت محصول انار در سال زراعی 97-96 از 6 هزار و 500 هکتار باغ های استان، 89 هزار تن انار برداشت شد.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 16 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»یدالله جوادپور  اظهار کرد : این رقم نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل سرمازدگی و وجود کرم گلوگاه انار 10درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه عمده سطح زیرکشت انار در شهرستان های میبد ، تفت، مهریز و ابرکوه قرار دارد، افزود: 40 رقم انار در استان تولید می شود که 11نوع آن مرغوب است.
جواد پور با اشاره به اینکه بیشتر ارقام انار مرغوب از نوع شیرین، میخوش، ملس عقدا، گل تفت و رباب است ، اظهار کرد: انار تولیدی یزد علاوه بر عرضه در استان های همجوار و تازه خوری، بخشی از آن به رب انار و ساندیس فرارواری و بخشی هم به صورت دان خشک انار به کشورهای هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه یزد در زمینه تولید این محصول رتبه چهارم کشور را داراست، یادآور شد: معضل خشکسالی و بحران کم آبی از مشکلات پیش روی باغ داران برای توسعه کشت این محصول است .
مدیر باغبانی استان تاکید کرد: بهترین روش آبیاری نوین ، آبیاری قطره ای برای باغ هاست که باغ داران می توانند برای اخذ تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های آبیاری نوین به جهاد کشاورزی استان یزد مراجعه کنند.
وی بیان کرد: کشاورزان یزدی سالانه بیش از 650 هزار تن محصول باغی تولید می کنند، و با جود بحران کم آبی و تداوم خشکسالی ، در استان از 44 هزار هکتار، 48 هزار تن پسته تولید می شود و از این لحاظ مقام سوم کشوری را داراست .
این مسئول افزود: یزد در تولید زردآلو مقام ششم کشوری را دارد و از 2هزار و 500 هکتار بیش از 20 هزار تن این محصول تولید و علاوه بر مصرف استان به سایر استان های کشور ارسال می شود و در این زمینه شهرستان ابرکوه در تولید زردآلو مقام نخست استان را دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: این استان در تولید روناس مقام نخست کشور را داراست .
وی از بحران کم آبی به عنان مشکل اساسی باغداران استان یاد کرد و گفت: باغداران با استفاده از آبیاری نوین می توانند در فرایند توسعه و بالا بردن کیفیت محصولات باغی تلاش کنند.
سالانه از 118هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد 340 هزار تن محصول زراعی، 650هزار تن محصول باغی تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار