مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد، از تولید روزانه 100 تن تخم مرغ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 16 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»حسین کارکن  با اشاره به وجود یک‌میلیون و 600 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در کل واحدهای تولیدی استان یزد، گفت: از این تعداد 600 هزار مرغ تخم‌گذار توسط شرکت سیمرغ و یک‌میلیون مرغ به‌وسیله واحدهای شرکت خصوصی پرورش داده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: از میزان یک‌میلیون تولید، روزانه حدود 60 تن توسط بخش خصوصی و نزدیک به 40 تن نیز مربوط به تولیدات شرکت سیمرغ است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد بابیان اینکه مصرف سرانه استان برای هر نفر در سال یک کیلو است، تصریح کرد: به‌طور متوسط روزانه شاهد 100 تن تولید در استان هستیم.

کارکن با اشاره به اینکه در استان به‌اندازه مصرف تولید صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در کل می‌توان گفت صادراتی به خارج از استان نداریم؛ لیکن به میزانی که به قسمت‌های جنوبی کشور صادر می‌شود از شمال کشور جایگزین شده و به استان وارد می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: به دلیل شرایط مناسب‌تری که شمال کشور ازلحاظ پرورشی، آب‌وهوا و تولید بیشتر نسبت به استان ما و مناطق جنوبی داشته، لذا قیمت تخم‌مرغ تولیدی آن‌ها ارزان‌تر بوده، درنتیجه از شمال کشور وارداتی را به استان داشته و در مقابل آن صادراتی را به جنوب کشور داشته‌ایم.

وی افزایش 40 تا 50 درصدی در نهاده‌ها، ذرت، سویا و ... را امری مهم در افزایش قیمت تخم‌مرغ دانست و عنوان کرد: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ کیلویی 6 هزار تومان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار