مسئول فعالیت‌های امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری بزرگ‌ترین آزمون سراسری قرآن و عترت کشور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 16 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»حسین دشتی  در نشست ستاد برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان یزد از برگزاری بزرگ‌ترین آزمون سراسری قرآن و عترت کشور در استان خبر داد و گفت: در سال جاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معاونت قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری وزارت ارشاد به‌صورت مشترک برگزار خواهد شد.

وی این آزمون را به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی و بزرگ‌ترین آزمون سراسری قرآن و عترت کشور عنوان کرد و افزود: این آزمون باهدف مشارکت دادن توده‌های مختلف مردم در آموزه‌های قرآنی و عترت برگزار خواهد شد.

 مسئول فعالیت‌های امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سراسر کشور در طول سال به آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای رادارند و این آزمون بزرگ‌ترین فرصت برای آن‌ها تلقی می‌شود؛ چراکه خروجی این زحمات و تلاش‌های مؤسسات فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه در این آزمون شاهد خواهیم بود.

دشتی در ادامه تصریح کرد: ثبت‌نام آزمون از 18 آذرماه شروع‌شده است و تا 20 دی‌ماه ادامه خواهد داشت؛ همچنین تاریخ آزمون کتبی 10 اسفندماه و از 12 تا 17 اسفندماه آزمون شفاهی این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در 22 رشته و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و انس با قرآن کریم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانیکه رتبه قبولی یعنی نمره 95 به بالا را کسب کنند به آن‌ها لوح تقدیر اهدا و جوایزی به‌قیدقرعه اهدا خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار