رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های ایرباس فرانسه، آ.تی.آر فرانسه-ایتالیا و بوئینگ آمریکا برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر اعلام آمادگی کرده اند.
کد خبر: ۵۴۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 18 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «علی عابدزاده» در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل افزود: ایران ایر تامین فاینانس مالی هواپیماها را از طریق بازارهای مالی بین المللی دنبال می کند اما شرکت های سازنده آنها اعلام کرده اند می توانند بخشی از این خرید را تامین مالی کنند.

وی ادامه داد: ایران ایر در حال مذاکره در این زمینه است و امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پارسال با آزادسازی نرخ خدمات هوایی در بخش حمل و نقل مسافری شاهد رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۴ بوده ایم که نشان می دهد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی فراهم شده است.

عابدزاده افزود: بخش خصوصی به طور جدی وارد این عرصه شده است و همکاری خوبی با بخش های دولتی دارد؛ به طوری که موافقت اصولی برای تاسیس ۱۰ شرکت هوایی را صادر کرده ایم که با کفایت سرمایه بتوانند در این عرصه فعالیت خود را آغاز کنند.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی های شرکت های هوایی تا پایان امسال ۸ تا ۹ فروند هواپیمای مسافری وارد کشور می شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشور درباره متن قراردادهایی خرید هواپیما نیز بیان داشت: متن قراردادهایی خرید بین شرکت های هوایی و کارخانه های سازنده قابل افشا نیست و ما نیز نمی توانیم متن های قرارداد با شرکت های ایرباس، بوئینگ و آ.تی.آر را افشا کنیم.

تاخیر در کمتر از ۴۰ درصد پروازهای شرکت های هوایی

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره دلیل افزایش تاخیر پروازهای هوایی گفت: تاخیر پروازهای هوایی در برخی فرودگاه ها افزایش یافته است اما این امر جزو ذات این صنعت است؛ به گونه ای که ۲۰ درصد پروازهای هوایی که در آمریکا انجام می شود تاخیر دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور عنوان کرد: متوسط عمر ناوگان هوایی ایران ۲۳ سال است؛ در حالی که در آمریکا به ۵ تا ۶ سال می رسد.
عابدزاده اضافه کرد: تاخیر پروازها در فرودگاه مهرآباد حدود ۵۰ درصد و در کل فرودگاه های کشور کمتر از ۴۰ درصد است؛ در حالی که حدود ۲۰ درصد پروازهای آمریکا با تاخیر به مقصد می رسد.

«با این همه، ما سخت گیری های زیادی را برای خطوط هوایی داشته ایم و آنها ملزمند برای کاهش تاخیرها تلاش خود را انجام دهند».

منبع: عصرایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار