در چنین اتفاقاتی ، فرمانداری به عنوان مرجع اعلام اخبار است و اطلاع رسانی و توصیه های سریع و به موقع می تواند جلوی شایعات را بگیرد.
کد خبر: ۵۴۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳ 22 December 2017
چند ماهی است که زلزله به یک امر عادی و به خبری لحظه ای در اکثر نقاط ایران تبدیل شده است که بخش های هم مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان هم از این فراوانی لرزش ها بی نصیب نمانده است.
پس از وقوع زلزله ساعاتی پیش در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان ، رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ، در گفتگوی زنده با برنامه صدای دنا که به مناسبت شب یلدا پخش می شد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آمادگی کامل امدادگران جمعیت هلال احمر استان در همه ی شهرستان ها ، از مردم استان خصوصا شهرستان بهمئی خواست که جانب احتیاط را رعایت کنند و حتما از طرق مختلف با اقدامات لازم در هنگام وقوع زلزله آشنا شوند.
جهانبین در پاسخ به مجری برنامه که از وی پرسید آیا توصیه شما به مردم بهمئی این است که بیرون از خانه ها باشند گفت : وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست و نمی شود گفت که زلزله حتما می آید اما به همه مردم استان توصیه می کنم که ضمن آمادگی کامل برای وقوع هر اتفاقی ، در صورت وقوع حادثه حتما مسن ترها و کودکان را کمک کنند و در سریع ترین زمان ممکن خود را به کنار نقاط امن تر ساختمان برسانند.
رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : به مردم توصیه اکید دارم که اخبار را فقط از رسانه ملی پیگیری کنند و به اخبار فضای مجازی اعتماد نکنند.
اقدام عجیب فرماندار بهمئی
پس از سخنان جهانبین ، مجری برنامه رادیو یاسوج با وفایی ، مدیر کل بحران استانداری گفتگوی زنده ای در خصوص وضعیت زلزله در بمهئی پرسید که وفایی گفت : مرکز زلزله در شهر بهبهان بود که در تماس هایی که با فرمانداری بهبهان و رابط فرمانداری بهمئی داشتم ، خوشبختانه تاکنون خسارتی نبوده است.
مجری برنامه در ادامه به وفایی گفت : با فرماندار بهمئی تلفنی صحبت کردیم اما وی حاضر به ارائه توضیحات نشد و گفت من صحبت نمی کنم! که وفایی گفت خود من با رابط فرمانداری صحبت کردم ولی خود فرماندار تلفن همراهش مشغول بود اما در چنین مواقعی فرماندار باید اطلاع رسانی کند که این اقدام فرماندار بهمئی را حتما پیگیری خواهیم نمود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد برخی مسئولین در زمان وجود بحران قدرت تصمیم گیری برای اقدام مناسب را ندارند چرا که در روایت اتفاق اخیر از صدای دنا ، صحبت نکردن فرماندار با رسانه ملی نشان از عدم درک وضعیت از طرف وی بوده است در صورتیکه در چنین اتفاقاتی ، فرمانداری به عنوان مرجع اعلام اخبار است و اطلاع رسانی و توصیه های سریع و به موقع می تواند جلوی شایعات را بگیرد.
جزئیات زلزله مرز خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد
بزرگی: 3.8
محل وقوع: مرز استانهای خوزستان و كهكيلويه و بوير احمد - حوالی بهبهان(خوزستان)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/09/30 22:03:48
طول جغرافیایی: 50.33
عرض جغرافیایی: 30.69
عمق زمین‌لرزه: 13 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
13 کیلومتری بهبهان (خوزستان)
25 کیلومتری دهدشت (كهگيلويه وبوير احمد)
31 کیلومتری ليكك (كهگيلويه وبوير احمد)

نزدیکترین مراکز استان:
120 کیلومتری ياسوج
172 کیلومتری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار