سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:
در پنل مدیریتی شهر جهانی یزد یک برنامه کوتاه‌مدت دوساله، یک برنامه میان‌مدت پنج‌ساله و در نهایت یک برنامه بلندمدت 10 ساله دیده‌شده است.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 04 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «سیدرضا خادمی» در اولین جلسه ستاد راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی برای مدیریت شهر جهانی یزد، اظهار کرد: در پنل مدیریتی شهر جهانی یزد یک برنامه کوتاه‌مدت دوساله، یک برنامه میان‌مدت پنج‌ساله و در نهایت یک برنامه بلندمدت 10 ساله دیده‌شده است .

وی با بیان این‌که لازم تا بحث شروع به فعالیت کارگروه‌ها را دنبال کنیم‌،‌ افزود: لازم است راهبردهایی اساسی برای مدیریت بافت تاریخی شهر یزد داشته باشیم و آن را با برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات همراه کنیم .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد،‌ گفت: در نظر داریم با برقراری تعامل و انتشار دانش در حوزه مدیریت بافت تاریخی، این سرمایه و میراثی که به ما رسیده است را ضمن حفظ هویت، ارتقاء بدهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از ثبت جهانی شهر یزد تمامی نگاه‌ها به سمت شهر یزد معطوف شده است، لذا ستاد ملی بازآفرینی شهری مصوباتی را خاص شهر جهانی یزد مقرر کرده است .

خادمی بابیان این‌که شورای عالی معماری شهرسازی هم مصوباتی را برای شهر یزد داشت، خاطرنشان کرد: بحث بازنگری در طرح جامع شهر یزد با رویکرد حفاظت محور و همچنین طرح تفضیلی ویژه بافت یزد با به اختیار گرفتن مشاور بین‌المللی از موارد تصویب‌شده در این شورا بوده است.

وی در پایان با بیان این‌که مقرر شده است دستورالعملی برای سازه‌های خشتی تنظیم شود، گفت: همه دستگاه‌ها دغدغه دارند تا از هویت بافت تاریخی دفاع کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار