فیلم:: انتقادات رسانه ها به مدیریت میراث فرهنگی استان یزد ادامه دارد:
درحالی که مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در واکنش به خبر تخریب یک خانه در نزدیکی مسجدجامع یزد گفته بود این ملک سازه فلزی داشته صدا و سیما عکسی منتشر کرد که خلاف این نکته را نشان میداد.
کد خبر: ۵۴۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 06 January 2018

به گزارش تابناک یزد، ماجرا از یک هفته قبل شروع شد که برخی رسانه ها از تخریب یک خانه با ماشین آلات سنگین در چند قدمی مسجدجامع یزد در قلب بافت تاریخی یزد خبر دادند.
این خبر چند ایراد برای حوزه مدیریت بافت تاریخی بود نخست آنکه تخریب ها باید سیر قانونی داشته باشد، دوم اینکه ورود خودروهای سنگین مثل لودر و ... به بافت تاریخی ممنوع است چرا که باعث لرزش سازه های خشتی می شود و سوم اینکه در روز روشن کنار مسجد جامع یعنی شلوغ ترین مکان بافت، لودرها در حال کار کردن هستند و خبری از ماموران حفاظت میراث فرهنگی نیست!
به هر شکل، مدیرکل میراث فرهنگی استان در واکنشی خبر از تعطیلی پروژه و همچنین اعلام کرد این بنا سازه فلزی داشته است . این اظهارنظر باعث راه افتادن موج دیگری از انتقادات رسانه ها وفعالان میراث فرهنگی شد.
صدا وسیمای جمهوری اسلامی نیز علاوه بر پوشش گسترده این اخبارشبکه های مختلف، در برنامه تیتر دوم در شبکه دوم با انتشار عکسی قسمتی از خانه محل تخریب که نشان می داد این خانه طاق ضربی داشته و با خشت و گل ساخته شده به سخنان مدیرکل میراث فرهنگی یزد واکنش نشان داد.
اکنون توپ رسانه ها در زمین مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد است و باید منتظر ماند تا علاوه بر توجیه بنای آهنی و خشت و گلی بر اینکه چطور ماموران حفاظت میراث فرهنگی متوجه لودرها و خودروهای سنگین نشده اند، پاسخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار