نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خواستار شد:
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه نیازمند تحول بنیادی در سیستم آموزشی هستیم، گفت: مدارس و دانشگاه های ما باید افرادی را آموزش دهند که بعد از درس مشغول به کار شوند ولی الان فارغ التحصیلان بیکار هستند.
کد خبر: ۵۵۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 10 January 2018

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی عصر امروز در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و معاون وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش باید تمرکز را روی تحول بنیادی بگذارد، اظهار داشت: از ابتدا دانش‌آموزان با یک سبک علمی عمیق همراه با هویت دینی و اعتقادی پیش بروند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: امروزه درس‌ها به درس‌های کلاسی منحصر است و فقط دنبال یادگیری مطالب خاص هستند و از بسیاری از چیزهایی که باید بیاموزند محروم می‌شوند و قدرت عقلی و هویت دینی و خداییشان، اخلاق اجتماعی رشد نمی‌کند و قدرت تمیز حق و باطل درون آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

امام‌جمعه یزد افزود: قدرت تحلیل در این افراد کم می‌شود و نوآوری در کشور افت می‌کند، مگر اینکه دانش‌آموز از کودکی استعداد بسیار قوی و خوب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سبک آموزشی که آموزش و پرور در زمان طاغوت در کشور جاافتاده که فقط دنبال خواندن باشیم و به دنبال جوشش و نوآوری نباشیم خارج شویم، گفت: ما باید به دنبال سبک جوششی، نوآوری، فورانی، تحول و تولید علم را در سبک آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه در سبک آموزش کنونی هنری به فرد ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: ما باید در کشور سبکی را راه‌اندازی کنیم که دانشجو دنبال نوآوری و شکوفایی باشد و مشکلات تولید را حل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و آموزشی در کشور هنرش این است که بیکار تحویل جامعه می‌دهد و باید طرحی نو ارائه دهید تا با این مشکلات عدیده امروز مواجه نشویم.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه همکاری حوزه و دانشگاه باید تحول گرایانه باشد، گفت: نباید دنبال جزئیات بود بلکه تقاضا دارم

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بستر بسیار مناسبی برای تغییرات بنیادین دارد، افزود: معتقدم یک روحانی مجتهد، روشن و فهمیده باید دست‌اندرکار این دانشگاه باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم.

ناصری یزدی با اشاره به اهمیت آموزش برای معلمین و اساتید، تصریح کرد: در آموزش‌هایی برای آن‌ها برگزار می‌شود باید دغدغه مندی را در اولویت قرار داد تا بتوان به نتیجه درست و صحیحی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار