چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز در سالجاری با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون اداره کل امور اتباع استانداری یزد و کلیه اعضاء در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک یزد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز، در ابتدای جلسه سیدرضا آقایی دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی دستور کار  جلسه را ارائه راهکارهای عملیاتی و قابل اجرا در رابطه با اتباع خارجی  و افراد غیر بومی در شهرستان مهریزبیان کرد ایشان بابیان اینکه شهرستان مهریز ازلحاظ موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودم و همچنین شرایط مناسب برای کسب و کار می باشد حضور افرادغیربومی و اتباع خارجی را داریم که تفاوت فرهنگ. مذهب و اجاره خاته های قدیمی و متروکه مشکلاتی بهداشتی .تحصیلات واشتعال رابرای شهرستان ایجاد نموده است که امیدواریم با ارائه راهکارهای عملیاتی و موثر اعضای محترم شورا و مشارکت دادن مناسب مردم درجهت رفع این آسیب ها گام های موثری برداریم.
حجه الاسلام و المسلمین محی الدینی رئیس شورا با اشاره به معضل حضور اتباع خارجی در شهرستان و پیامدهای آن گفت: بحث قاچاق انسان از پیامدهای منفی حضور این اتباع  در شهرستان است که برخی از  جوانان ما را درگیر کرده است. 
وی همچنین بر لزوم پیگیری جدی تر این معضل توسط دستگاههای مربوطه واعمال راهکارهای عملیاتی و مفید تاکید کرد. 
فرماندار شهرستان نیز بر پیگیری معضل اتباع خارجی  در دو حوزه اسکان و اشتغال تاکید کرده و گفت: تا به نتیجه رسیدن مهمان شهر ما باید به دنبال راه حل های فرهنگی سازنده برای رفع این مشکل و کاهش نارضایتی مردم باشیم.  
وی  مشارکت مردم در رفع این معضل را مهم برشمرده و افزود: می توان با آگاهی رسانی به مردم و فرهنگ سازی گام اساسی در زمینه کاهش معضلات حضور اتباع خارجی  در شهرستان برداشت. 
پرویزی معاون اداره امور اتباع استاندری نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با  موضوع،گفت با توجه به اینکه زمینه اشتغال و اسکان اتباع خارجی را خود مردم شهر ایجاد می کنند فرهنگ سازی در این زمینه  می تواند کارساز باشد. 
تشکیل ستاد ساماندهی اتباع خارجی در شهرستان ، ارائه تسهیلات بانکی با هدف مرمت بافت تاریخی و قدیمی شهر،برگزاری کارگاه آموزشی با هدف آگاهی بخشی مردم از آسیبها و تبعات ازدواج با اتباع خارجی، جمع آوری و تنظیم ضوابط و قوانین مربوط به جرایم به کارگیری اتباع خارجی، نظارت مستمر بر بنگاههای املاک در خصوص اجاره منازل به اتباع خارجی ، تقویت گشت نیروی انتظامی با هدف جمع آوری اتباع غیر مجاز و پیگیری احداث مهمان شهر از جمله مصوبات این جلسه پس از بحث  و تبادل نظر اعضاء بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار