نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور و مقامات دولتی از وی به دادسرا سه شکایت مطرح کردند، گفت: رئیس جمهور و مقامات دولتی در تلاش هستند تا با کشاندن نمایندگان به دادسرا، از انتقادات آنها جلوگیری کنند و به همین دلیل از تعداد زیادی از نمایندگان از جمله اینجانب شکایت کردند.
کد خبر: ۵۵۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 10 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به عملکرد ضعیف دولت روحانی در پنچ سال گذشته گفت: دولت شیوه درستی با منتقدان ندارد و بجای پذیرش نقد فرافکنی می کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان در راستای ایفای وظایف نمایندگی به دولت نقد و راهکار حل مشکلات را بیان می کنند، تصریح کرد: دولت بجای استقبال از این انتقادات و تعامل با نمایندگان مجلس، شیوه شکایت به دادگاه و کشاندن نمایندگان به دادسرا را در پیش گرفته است.

نماینده خمینی شهر در مجلس با اشاره به حجم زیاد شکایت رئیس جمهور و مقامات دولتی از نمایندگان مجلس و حتی از رسانه های منتقد، افزود: اینجانب چند وقت پیش در خصوص نقش آقای روحانی رئیس جمهور در حصر سران فتنه صحبت کردم که نهاد ریاست جمهوری با اتهام تشویش اذهان عمومی از اینجانب شکایت کرد.

ابطحی افزود: این شکایت در شعبه نهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مطرح شده که قاضی این شعبه تغییر کرده و پرونده به شعبه دوازدهم ارجاع شد و اینجانب هفته گذشته به شعبه مذکور رفتم و به سوالات قاضی جواب دادم.

وی با بیان اینکه شکایت دوم را حسین فریدون مطرح کرده، گفت: این شکایت هم در خصوص مصاحبه های اینجانب درباره اقدامات و فسادهای مالی حسین فریدون است که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان مطرح است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نشر اکاذیب و افترا اتهامات مطرح شده در پرونده است، گفت: ارتباط شبدوست مالامیری با حسین فریدون و خانواده وی از جمله مطالبی بود که در مصاحبه با رسانه ها مطرح کردم اما حسین فریدون مدعی شده ارتباطی با این فرد ندارد.

ابطحی با بیان اینکه در خصوص فسادهای مالی فریدون و ارتباط وی با این فرد اسنادی وجود دارد که در اختیار بازپرس پرونده قرار دادم، افزود: شکایت سوم هم مربوط به اظهارات اینجانب درباره قاچاق کالا بوده که از سوی نهاد ریاست جمهوری مطرح شده است.

وی افزود: وقتی این شکایت از سوی دادسرا به مجلس ارسال شد هیئت نظارت مجلس این اظهار نظر را در راستای ایفای وظایف نمایندگی دانسته و آنرا رد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: علاوه بر از اینجانب، از تعداد دیگری از نمایندگان شکایت شده و ما شاهد ارسال احضاریه ها از دولت به مجلس هستیم.

چندی پیش ابطحی در مصاحبه ای گفت که شب‌دوست مالامیری رقم‌های بسیار کلانی توسط رانت‌هایی که داشته از بانک‌های ملی و ملت اخذ کرده است. همچنین این فرد ارتباطات نزدیکی با خانواده حسین فریدون برادر رئیس جمهور داشته است و اسناد نشان می‌دهد که مالامیر با فریدون ارتباط مالی داشته است. اسناد واریز پول، به حساب دختر فریدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشاندهنده ارتباطات مالی بین فریدون و مالامیری است.

حسین فریدون روز شنبه 24 تیر ماه به دلیل پرونده فساد مالی بازداشت و روانه زندان اما 2 روز بعد آزاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار