رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با تاكيد بر داشتن توجيه فني اقتصادي طرح‌هاي اشتغال روستايي براي دريافت تسهيلات، تاكيد كرد: هدف دولت از اجراي طرح حمايت از توسعه اشتغال مناطق روستايي،‌ بدهكار كردن متقاضيان در روستاها نيست.
کد خبر: ۵۵۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 13 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «حميدرضا نصيري زاده» در نشست كميته فني اعطاي تسهيلات به منظور توسعه و ايجاد اشتغال در مناطق روستايي، عشايري و شهرهاي زير 10 هزار نفر استان يزد به موجب دستورالعمل اجرايي قانون مذكور در محل اين سازمان استان برگزار شد، با بيان اين كه اين سازمان به عنوان ناظر، امور اعطاي تسهيلات را بر اساس دستورالعمل و آيين نامه اجرايي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري دنبال مي‌كند، تصريح كرد: هدف دولت از اجراي اين طرح بدهكار كردن متقاضيان در روستاها نيست از اين رو لازم است طرح‌ها داراي توجيه فني اقتصادي براي دريافت تسهيلات باشد.

رييس سازمان مديريت استان: حمايت از اشتغال مناطق روستايي، بدهكار كردن روستائيان نيست

وي گفت: براساس دستورالعمل اجرايي واحد قانون و هماهنگي صورت گرفته براي تسهيل گردش كار، مقرر شد تا متقاضيان طرح‌هاي خود را براي سرمايه‌گذاري به دستگاه‌هاي بخشي ارائه كنند و سپس آنها در كميته فني شهرستان به رياست فرماندار مطرح و براي بررسي و تصويب به كميته فني استان ارسال شود.

به گفته نصيري‌زاده، طرح‌ها پس از اين براي تصويب نهايي در كارگروه تخصصي اشتغال استان به رياست استاندار محترم ارائه و متقاضيان به بانك‌هاي عامل معرفي مي‌شوند .

وي افزود: در اجراي دستورالعمل قانون، حداكثر تسهيلات اعطايي به طرح هاي خويش فرمايي، 20 ميليون تومان خواهد بود .

دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: اعطاي تسهيلات به طرح هاي كارفرمايي تا سقف 25 ميليارد ريال در استان و بالاتر از اين ميزان در سطح ملي تصميم گيري خواهد شد .

نصيري زاده گفت: تسهيلات مذكور حداكثر يكسال دوره تنفس خواهد داشت، كارمزد اعطاي تسهيلات سرمايه ثابت 6 تا 9 درصد و كارمزد اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش 10 درصد است .

لازم به ذكر است؛ متقاضيان مي توانند براي تشكيل پرونده و دريافت كدرهگيري به سامانه كارا، ويژه تسهيلات ايجاد اشتغال در مناطق روستايي به نشاني http://kara.mcls.gov.ir مراجعه كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار