دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این‌که به دلیل عقیده‌ای مردم یزد بر کسب روزی حلال دارند عرضه کالای قاچاق کمتر مشاهده می‌شود، گفت: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی خوبی بر تردد کالای قاچاق در استان یزد وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 14 January 2018

به گزارش تابناک یزد به نقل از ایسنا«احمد ترحمی» در نشست آموزشی تبیین مبارزه قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: به دلیل عقیده‌ای که مردم استان یزد بر کسب روزی حلال دارند عرضه کالای قاچاق کمتر مشاهده می‌شود .

وی بابیان این‌که بیشترین مشکل ما در ترانزیت کالای قاچاق است، افزود: استان یزد در مرکز کشور قرار دارد و شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود و بیشترین ترانزیت کالای وارداتی از بندرها جنوب از محورهای استان یزد صورت می‌گیرد .

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به آسیب‌شناسی در این حوزه،‌ گفت: با توجه به تشدید مقابله و کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد ممکن است استان یزد به بارانداز و محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شود .

این مقام مسئول دلیل این اقدام را ارزان بودن محل دپو و نزدیکی به استان‌های دیگر همچنین قرار داشتن در مرکز کشور و دسترسی آسان دانست و بیان کرد: این احتمال وجود دارد که کالای قاچاق در یزد دپو شده و سپس توزیع شود ازاین‌رو تمهیدات خاصی اندیشیده شده و اشراف اطلاعاتی کاملی وجود دارد .

ترحمی بابیان این‌که شناسایی بخشی از انبارها این نگرانی را رفع می‌کند، تصریح‌ کرد: پنج گلوگاه و بازرسی مصوب در سطح استان به‌صورت ثابت و دائم استقرار دارد و ایست و بازرسی مهریز که بیشترین حجم ترانزیت و کشفیات را دارد از ایستگاه‌های فعال است .

وی بابیان این‌که تعامل و همکاری خوبی بین نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی با این ستاد وجود دارد افزود: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی خوبی بر تردد کالای قاچاق وجود دارد اما مشکلاتی نیز داریم که باید تمهیداتی اندیشید .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد بابیان اینکه معدود مشکلاتی در حوزه گمرکی و قطعات الکترونیکی داریم که در ثبت دچار اشکالات است گفت: خودروی حمل برخی قطعات الکترونیکی نیز توقف زیادی در طول مسیر دارند که مدت‌زمان قطعه الکترونیکی به اتمام رسیده و در عبور از ایست و بازرسی‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند .

وی گفت: امید است با راه‌اندازی و به‌روزرسانی سامانه‌های الکترونیکی مشکلات این حوزه نیز حل‌شده و در سطح بازار شاهد کالای قاچاق نباشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار