کارگاه توجیهی آموزشی کتاب انسان و محیط زیست برای دبیران استان در محل اداره کل حفاظت محیط زیست یزد برگزار گردید.
کد خبر: ۵۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 14 January 2018

به گزارش تابناک یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، در ابتدای این کارگاه معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان هدف از برگزاری این کارگاه توجیهی آموزشی را آشنایی دانش آموزان با مسائل محیط زیستی و توجیه بیشتر معلمان در نحوه تدریس این کتاب بیان کرد.

وی نقش معلمان برای بیدار کردن بچه ها جهت نسل های آتی را مهم تلقی کرد و گفت: معلمان می توانند با تدریس این کتاب دانش آموزان را با مسائل محیط زیستی بیشتر آشنا نموده و داده های آن ها را در این زمینه کاملتر نمایند.

کوچک زاده در ادامه این نشست به بررسی محیط زیست استان یزد پرداخت و بیشترین منابع آلاینده هوا در استان را منابع ثابت عنوان کرد و راهکارهایی را برای پیشگیری و برون رفت از این وضعیت موجود زیست محیطی در استان ارائه داد.

در ادامه این نشست اکبری معاون فنی اداره محیط زیست یزد سخنان خود را با این پرسش که چرا اینقدر نزاع در جوامع شهری و خشونت و به هم خوردن دوستی ها و قضاوت های بی منصفانه زیاد شده شروع کرد و وی در جواب این سوال گفت: اگرچه مهمترین راه برای آرامش انسان ها اتکا به یک لایزال الهی است ولی نقش طبیعت در این آرامش به قدری زیاد است که خداوند در قرآن زمین را به عنوان مادر انسان ها معرفی کرده و گفته آن را گرامی بدارید و انسان ها اگر به دنبال آرامش هستند باید به دامن طبیعت برگردند.

اکبری اظهار داشت: انسان هایی که به طبیعت می روند هیچ موقع افسرده نمی شوند و سعه صدر بالاتر و آرامش درونی بیشتری پیدا می کنند و اکنون تنها راه نجات محیط زیست کشور این است که از بچه ها شروع کنیم و آن ها را به طبیعت ببریم و بچه هایی که در طبیعت احترام به حقوق پرنده را یاد می گیرند می توانند احترام به هم نوع خودشان را هم یاد بگیرند.

این مقام مسئول خطاب به معلمان افزود: برای این که در تدریس کتاب انسان و محیط زیست به نتیجه بهتری برسید باید بچه ها را به دامن طبیعت ببرید تا آن ها از نزدیک طبیعت را لمس نموده و آموزش این کتاب موجب تغییر در نگرش و رفتار دانش‌آموزان نسبت به مسائل محیط زیستی شود و آنها احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری در این حوزه پیدا کنند.

خاطر نشان می گردد برای این کارگاه توجیهی آموزشی جهت دبیرانی که شرکت نمودند گواهی آموزشی یک روزه صادر گردید.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار