ريیس خانه صنعت، معدن تجارت یزد با انتقاد از کم‌لطفی‌ها به بخش خصوصی، اظهار كرد: بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند .
کد خبر: ۵۵۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 15 January 2018

به گزارش تابناک يزد، «سید علی اکبر کلانتر» در نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات صنایع و معادن غیر‌فلزی که با حضور دکتر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به مشکلات بخش خصوصی، گفت: خواهش من درک وضعیت صنعتگران و تولید‌کنندگان در این مقطع خاص و شرایط تحریم و رکود  توسط سازمان‌های دولتی است، اوضاعی که متاسفانه به دلیل بعضی سیاست‌های ویران‌کننده اقتصاد در یک دوره هشت ساله بخش خصوصی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و در نتیجه آنها برای حفظ آبرو و بقاء می‌جنگند . 

وي ادامه داد: منصفانه نیست در شرایطی که اتفاقات ویرانگری در محیط کسب و کار افتاده و رفع آن‌ها در اختیار و توان مدیران بخش خصوصی نیست، دولت هم به جای کمک به تولید‌کنندگان به آنها از طریق سازمان مالیاتی و شرکت‌های خدمات‌رسان مثل گاز، برق و آب، فشار بیاورد و موجب تعطیلی روز افزون محل کسب و کار آنها شود . 

ريیس انجمن صنایع لعاب و رنگدانه‌های سرامیکی ایران با بیان این که باید به سمت افزایش اشتغال‌زایی برویم، افزود: نکته طنز ماجرا این است که اخیراً کسانی که خود  ایجاد‌کننده مشکلات فضای کسب و کار بوده‌اند یا نتونستند آن را بهبود ببخشند و رتبه جهانی ایران را از 120 به تک رقمی تبدیل کنند و محیط کسب و کار ما را با این همه پتانسیل و استعداد خدادادی مثل سنگاپور نکردند، دارند از مدیریت‌های بخش خصوصی ایراد می‌گیرند . 

كلانتر در پايان با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ها به بخش خصوصی، گفت: مگر ما باعث رکود در کشور هستیم؟ مگر من تولید کننده در بخش خصوصی در این 10 تا 15 سال گذشته امکان نوسازی و روزآمد کردن ماشین‌آلات و تکنولوژی خط تولیدم را داشتم و انجام ندادم؟ مگر من قیمت ارز را 3.5 برابر کردم؟ مگر من به بهانه دور زدن تحریم، خزانه را به باد دادم؟ این بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند . 

گفتنی است، در اين نشست علاوه بر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، نجفی معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، اتابکی مدیر کل دفتر سیاست‌گزاری و برنامه‌ریزی ، امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی غیرفلزی وزارت صنعت، خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و روسای انجمن‌های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت و معدن و انجمن‌های صنفی کارفرمایی، ريیس خانه معدن و تعدادی از روسای انجمن‌های معادن غیر فلزی سراسر کشور نيز حضور داشتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار