رييس مركز تعويض پلاك يزد علت انتقال خودروهاي در انتظار پلاك به پاركينگ اين مركز تا حك پلاك جديد را پيشگيري از سوء‌استفاده‌هاي احتمالي ذكر كرد و گفت: البته اين فرآيند موقتي است و با راه‌اندازي دستگاه حك پلاك در داخل استان، متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 15 January 2018

سرهنگ «محمد تقي‌نژاد» در مورد گلايه برخي از شهروندان مراجعه‌كننده به مركز تعوض پلاك يزد در مورد انتقال چند روزه‌ي خودروهايشان به پاركينگ اين مركز براي حك پلاك جديد براي آنها، اظهار كرد: اين موضوع تنها در مورد افرادي است كه قبلاً در سيستم داراي پلاك قديمي بوده‌اند كه پس از فك كردن پلاك آنها بايد بين 24 ساعت تا سه روز در انتظار حك پلاك جديد و ارسال آن از تهران باشيم.

وي با بيان اين كه براساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل جهت تردد بايد دارای شماره باشد و رانندگی با وسیله نقلیه فاقد پلاک ممنوع است، گفت: بر همين اساس نيز خودروهاي فاقد پلاك مذكور تا تهيه و ارسال پلاك جديد در پاركينگ مركز تعويض پلاك متوقف مي‌شوند و تمام سعي ما نيز دريافت پلاك جديد در حداقل زمان ممكن به متقاضيان است.

تقي‌نژاد در اين رابطه افزود: سابقاً رانندگان تا زمان تهيه پلاك جديد بايد بدون پلاک در سطح شهر تردد مي‌كردند یا خودروی خود را تا زمان آماده شدن پلاک در پارکینگ منزل نگهداری کنند كه در مواردي شاهد سرقت يا سوء استفاده‌هايي از اين خودورهاي فاقد شماره و پلاك در سطح شهر بوديم لذا براساس دستورالعمل كشوري در حال حاضر خودورها در پاركينگ مركز نگهداري مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: البته اين روند تنها تا پايان سال جاري ادامه خواهد داشت و پس از آن با راه‌اندازي دستگاه حك پلاك در داخل استان، اين فرايند براي تمامي مالكان خودرو در استان بسيار سريعتر از گذشته نيز خواهد شد.

رييس مركز تعويض پلاك يزد در پايان نيز در مورد نگهداري مناسب از خودورها در پاركينگ اين مركز به مالكان اطمينان خاطر داد و تاكيد كرد: به صورت شبانه‌روزي و با حساسيت بالايي از خودروهاي شهروندان در مدت استقرار در پاركينگ مركز نگهداري مي‌شود و همانطور كه گفته شد تمام سعي خود را براي انجام فرآيند در حداقل زمان ممكن بكار خواهيم گرفت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار