شهردار یزد با اشاره به تدوین برنامه‌های اجرایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در یزد، گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز 100 هزار نهال انواع درخت و گل کم‌آب خواه در یزد کاشته می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 15 January 2018

«مهدی جمالی‌نژاد» در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان با بیان این‌که نظارت مستقیم و مجدانه بر عملکرد پیمانکاران حوزه نظافت شهری، مرمت و رنگ‌آمیزی جداول و زیباسازی شهری در دستورکار ویژه شهرداری یزد قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به برخی گزارش‌ها در سراسر کشور مبنی برافزایش گازگرفتگی و مرگ خاموش در ایام نوروز در چادرهای مسافرتی، تهیه بروشورهای ایمنی در این زمینه و نظارت در محل اسکان مسافران از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری یزد است.

وی‌ افزود: در تلاشیم تا با طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های مناسب در راستای زیباسازی شهری به‌ویژه در بافت‌های فرسوده شهری و حتی برخی رنگ‌آمیزی‌ها قدیمی ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، به‌نوعی پوست‌اندازی شهری رسیده و چهره‌ای زیباتر را به شهر و شهروندان، هدیه دهیم .

شهردار یزد در ادامه از نهضت کاشت 100 هزار نهال انواع درخت و گل در یزد همزمان با نوروز 1397 خبر داد و گفت: با توجه به مشکل کم‌آبی استان در این نهضت از گونه‌های کم‌آب خواه بهره گرفته می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ضرورت تدوین برنامه‌ریزی‌های کاربردی برای جلوگیری از معضلات ترافیکی شهر یزد در ایام نوروز، تصریح کرد: شهرداری یزد در نظر دارد تا با ایجاد کمپ‌های مسافرتی درون‌شهری در اماکنی چون پارک کوهستان و پارک بزرگ شهر و برون‌شهری همچون شاهدیه و حمیدیا، از این معضل جلوگیری کند .

وی کمبود سرویس‌های بهداشتی در شهر یزد را یکی از مشکلات میزبانی این شهر در ایام عید نوروز دانست و بیان کرد: شهرداری یزد در این خصوص برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته ولی با توجه به بودجه مورد نظر،‌ اجرای این طرح در سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

جمالی‌نژاد استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار در نقاط مختلف شهر یزد را از دیگر برنامه شهرداری برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا با همکاری همه شهرهای استان، نوروزی همراه بانشاط و سرافرازی را در استان یزد داشته باشیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار