به ‌منظور بررسی و تصویب طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زا شهرستان یزد سومین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 16 January 2018

به گزارش تابناک یزد، سومین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان یزد صبح امروز به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و نمایندگان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مصطفی سالاری در این جلسه با اشاره به اهمیت اشتغال و سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید در این حوزه اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مهم‌ترین وظایف کارگروه به شمار می‌رود که این امر با دلسوزی و برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها محقق می‌شود.

فرماندار یزد بر ضرورت اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان تأکید کرد و افزود: خوشبختانه در دولت دوازدهم راهکارها و تسهیلات خوبی برای طرح‌های اشتغال‌زا در نظر گرفته‌شده که امیدواریم تا پایان سال شهرستان یزد بتواند به‌صورت کامل اعتبارات تخصیص‌یافته شهرستان را جذب نماید.

وی همچنین اضافه کرد: بررسی ظرفیت و نیازهای منطقه، بررسی طرح‌های توجیه‌پذیر از نظر اقتصادی، توجه به بازار تولید و مصرف از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در تصویب طرح‌های مدنظر باید قرار گیرد.

سالاری در پایان همکاری و تعامل بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی را در این راستا خواستار شد و تصریح کرد: انتظار داریم تا پس از تصویب طرح‌ها در کارگروه شهرستان و استان مسیر دریافت تسهیلات توسط متقاضیان از بانک‌ها هموار باشد تا در بازه زمانی مناسب بتوانیم به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی کمک نماییم.

در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال 33 طرح موردبررسی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که با توجه به توجیهات ارائه‌شده 20 مورد که شامل 7 طرح در حوزه جهاد کشاورزی با اشتغال‌زایی 105 نفر، 8 طرح در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشتغال‌زایی 98 نفر، 2 طرح در حوزه صنعت، معدن با اشتغال‌زایی 280 نفر، 2 طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشتغال‌زایی 15 نفر و یک طرح در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشتغال‌زایی 4 نفر مورد تصویب قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار