معاون اول قوه قضاییه گفت: این عقیده که دولت اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم ندارد، کاملاً غلط است.
کد خبر: ۵۵۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 17 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون اول قوه قضاییه گفت: این عقیده که دولت اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم ندارد، کاملاً غلط است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی گفت: همه ما باور داریم که آفریده ای هست و آفریننده ای. جهان هستی و آفرینش دارای نظم و انضباط خاص و هدفی است.

وی افزود: همچنین قبول داریم که آفریننده جهان هستی علیم، رحیم و رحمان است و می دانیم که اشرف آفرینندگان انسان است و انسان به واسطه تفکر و تعقلش از سایر مخلوقات ممتاز است.

اژه ای با بیان اینکه انسان به دلیل همین تفکر و تعقل می تواند در سایر اجزای هستی تصرف کند و با استعداد و ظرفیتی که خدا در او نهاده به اعلی علیین صعود کند یا به اسفل السافلین سقوط کند، گفت: باور داریم که دین اسلام، دین جامع، کامل و کافی برای رسیدن انسان به قله سعادت است.

وی تاکید کرد: دین اسلام، دینی به هم پیوسته است و همه اجزای آن از یک روح برخوردار است و این دین جامع و کامل اگر به آن عمل کنیم، ما را به اعلی علیین می رساند و مانع سقوط ما می شود.

وی با بیان اینکه ۴ دهه قبل انقلابی در ایران به وقوع پیوست که رهبر آن اسلام شناسی بود که مراتبی از کمالات عالی را طی کرده بود، گفت: آیا پایه گذاری نظام اسلامی کفایت می کند؟

اژه ای پاسخ داد: نظام اسلامی کارگزار متناسب با این نظام را می خواهد. وقتی می تواند مفید و موثر باشد که دولتمردان و کارگزارانی با بینش همین انقلاب اسلامی عهده دار اجزای آن باشند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: اگر چنانچه کارگزاران نظام اسلامی، بینششان اسلامی نبود و با بینش انقلاب اسلامی مغایرت داشت، یعنی بینش آنها التقاطی بود و کسری داشت، نمی توانند نظام اسلامی را محقق کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: نظام اسلامی ما مبتنی بر لااله الا الله است. هم جذب دارد و هم دفع. هم سلب و هم ایجاب دارد. هم شمشیر و هم کتاب دارد و در مقابل ظلم و ظالم می ایستد.

اژه ای گفت: اگر ظالم قابل اصلاح نباشد، او را مجازات می کند و در مقابل مظلوم خشوع و خضوع و مهربانی دارد. هم لا دارد و هم الا الله. هم کفر به طاغوت دارد و هم ایمان به الله. یعنی یکسویه نیست.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: اگر کارگزاران نظام اسلامی با این بینش باشند، یعنی همه اسلام و اسلام جامع در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیروی انتظامی را ببینند، این نظام می تواند اقشار مختلف جامعه را به سمت سعادت و کمال ببرد.

اژه ای گفت: این حرف و اعتقاد که دولت اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم ندارد، کاملا غلط است. اینکه نمی خواهد به زور مردم را به بهشت ببرد، به یک معنا کاملا غلط است.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت اسلامی این است که بستر را برای رشد همه فضائل اخلاقی آماده کند. انسانها به سوی سعادت و کمال بروند و هدایت و تربیت شوند، موانع سر راه رسیدن به سعادت و زندگی مطلوب رفع شود.

باید موانع رسیدن به سعادت انسانی از مسیر حکومت اسلامی برداشته شود

اژه ای افزود: اگر با گفتن و تذکر و اقدامات نرم، موانع رفع نشد لازمه اش این است که با اقدامات سخت تری موانع برداشته شود. باید موانع رسیدن به سعادت انسانی از مسیر حکومت اسلامی برداشته شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به هدف جمهوری اسلامی گفت: هدف جمهوری اسلامی این است که کل جامعه، اسلامی شود و از این منظر می توان تمدن نوین متصف به اسلامی بودن پایه گذاری کرد. با بینشِ بخشی نگری نمی توان به تمدن اسلامی رسید.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مخلص، جهادگر و به فکر آینده است. البته این به این معنا نیست که نقطه ضعف ندارد. باید تمام ضعف ها را برطرف کرد.

سخنگوی دستگاه قضا با طرح این سوال که نیروی انتظامی چگونه می تواند ما را به سمت تمدن نوین اسلامی ببرد، گفت: در وهله اول باید ببینیم نظم و انضباط در دین جامع و کامل اسلام چه جایگاهی دارد. قطعا نقش و اهمیت امنیت و نظم در دین اسلام، جایگاه رفیع و مهمی است که همه باید برای ایجاد آن اهتمام و سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: اسلام برای برقرارکنندگان نظم و امنیت ارزش والایی قائل است و برای کسانی که سد راه امنیت می شوند، مجازات بزرگی در نظر گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نقش دوم نیروی انتظامی گفت: بحث دوم همین ماموریت هایی است که در قانون اساسی برای نیروی انتظامی تعریف شده است. کدام دستگاه را سراغ دارید که با همه سطوح کشور سر و کار داشته باشد و با همه اقشار جامعه مرتبط باشد. انسان از زمانی که متولد می شود تا لحظه مرگ با نیروی انتظامی سر و کار دارد.

وی تصریح کرد: حال این سوال مطرح است که آیا کسی که در این حوزه عمیق، فعال و گسترده حضور دارد، چه نقشی می تواند ایفا کند. قطعا کمک او بسیار موثر و تاثیرگذار است.

اژه ای افزود: امروز نیروی انتظامی پویا و مورد اعتماد است اما اگر بخواهیم به آن مقصد عالی برسیم، یعنی تمدن نوین اسلامی آن هم در دوران جاهلیت مدرن، نباید به این ها بسنده کنیم و نباید به داشته هایمان راضی باشیم. ما راه طولانی را در پیش داریم.

 

 

//مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار