رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت بافت جهانی،‌ گفت: میراث فرهنگی و تاریخی یزد ملاکی مناسب برای توسعه اقتصادی،‌فرهنگی و اجتماعی است.
کد خبر: ۵۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 17 January 2018

«غلامعلی سفید» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضای شورا برگزار شد،‌ضمن تسلیت جان‌باختن ملوانان نفتکش سانچی، اظهار کرد: شهر یزد برای دومین بار در سال شمسی جاری مورد توجه مراکز جهانی قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه امسال شهر یزد یکبار با معرفی شدن به عنوان شهر ثبت جهانی و یکبار هم دیروز سه شنبه 26 دی‌ماه به منظور دریافت جایزه ویژه شهر پایدار جهانی، به مردم جهان معرفی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد میراث فرهنگی، اجتماعی و معماری را معادن ارزشمند و ثروتی عظیم برای مردم یزد دانست و گفت: این میراث ملاک مناسبی برای توسعه بیش از پیش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در شهر یزد است.

سفید با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداری از بافت تاریخی یزد، تصریح کرد: مردم یزد و مسئولان باید متعهد شوند که با حراست از میراث فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش یزد را به جهان معرفی کنند.

این مقام مسئول توسعه اقتصادی و افزایش جذب گردشگران به شهر و استان را از جمله ویژگی‌های دریافت جایزه جهانی شهر پایدار عنوان کرد و ادامه داد:‌ اختصاص این جایزه به شهر یزد نشانه وجود ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی فراوان بافت تاریخی است که توسط نیاکان ما در معماری و مصالح خشتی به کار رفته است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات اجتماعی و ارائه خدمات مدیریت شهری از دیگر ویژگی‌های شاخص دریافت جایزه شهر پایدار است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار