فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان از تشديد اقدامات نظارتی در حفاظت از اراضی و کنترل آلایندگی‌ها در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 17 January 2018

به گزارش تابناک يزد، «هادي مقيمي» در نشست کمیته حفاظت از اراضی دولتی و ملی كه با بحث پيرامون پایش معادن، تخلیه نخاله‌ها و تخریب‌ عرصه‌های منابع طبیعی برگزار شد، گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود در خصوص اراضی ملی و نیز حفاظت از منابع خاک باید با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط، روند تخریب‌های گسترده کنترل شود. 

وی افزود: به‌دلیل توسعه حریم شهر، انتقال اسناد به اداره راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته و به‌صورت جدی با تخلفات احتمالی در این خصوص برخورد خواهد شد . 

فرماندار اردکان یکی از معضلات موجود در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست را ذرات معلق ناشی از تردد وسایل و ماشین‌آلات در مسیرهای غیرمجاز و نیز برداشت‌های غیرقانونی معادن عنوان و بيان کرد: كلیه ماشین‌آلات سنگین در این مناطق ملزم به نصب سیستم مکان‌یاب شده و با ایجاد مرکز مانیتورینگ، تردد این وسایل و تخلفات احتمالی آن‌ها پایش خواهد شد . 

مقیمی گازرسانی به کوره‌های آجرپزی را از مهم‌ترین اقدامات در کاهش منابع آلایندگی دانست و گفت: برداشت‌های غیرمجاز از اراضی ملی و دولتی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست و با الزام این واحدها به حصارکشی و تعیین محدوده‌های مجاز برداشت مشکل را کاهش خواهیم داد . 

وی با اشاره به تردد غیرمجاز کامیون‌ها به عنوان یکی از منابع بزرگ ایجاد ریزگرد در منطقه، خاطرنشان کرد: معدن‌داران طی نشستی ملزم به بهبود مسیرهای تردد و آسفالت آنها خواهند شد و با معادن و سنگ‌شکن‌هایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار