مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با بيان اين كه اعتبار سال جاری مجموعه فرهنگی و هنری امام علی(ع) يزد ابلاغ شده ولي هنوز تخصيص نيافته است، زمان بهره‌برداري از اين طرح نيمه تمام 11 ساله را آبانماه سال آينده البته به شرط تخصيص اعتبار ذكر مي‌كند.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 17 January 2018

"محمد علی جعفری‌نسب" در مورد سرانجام مجموعه نيمه‌تمام فرهنگی و هنری امام علی(ع) كه چندين سال است به دليل فعاليت يك فاز آن يعني كتابخانه امام علي(ع) به همين نام نيز معروف است، مي‌گويد: این طرح در سال 85 از سوي مشاوران شاخص کشوري مطالعه و طراحی شد و عملاً از خردادماه سال 86 عملیات اجرایی آن براي تحويل در بازه‌اي 2 ساله تحويل پيمانكار شد اما به دلیل عدم تامين اعتبار مناسب، به موقع آماده بهره‌برداري نشد.

وي به توقف طرح در سال 91 به دليل نبود اعتبارات اشاره مي‌كند و ادامه مي‌دهد: طرح در حالی که 67 درصد پیشرفت فیزیکی نيز داشت اواخر سال 91 به دلیل نبود اعتبار متوقف شد كه اين روند تیرماه سال‌جاری نيز ادامه داشت ولي در تابستان امسال مجدداً عملیات اجرایی از سر گرفته شده است . 

جعفري نسب ابراز اميدواري مي‌كند: با تدابير انديشيده شده اين طرح فرهنگي هنري شهر يزد تا آبان‌ماه سال آینده آماده بهره‌برداري شود چرا كه براساس مصوبه سفر اخير ریاست جمهوری براي تكميل آن بازه‌اي 15 ماهه از تيرماه ماه سالجاري منظور شده است.

وي تحويل به موقع اين طرح نيمه تمام كه بايد در مدت دو سال تكميل مي‌شد ولي پس از 11 سال همچنان بلااستفاده مانده است را تنها در صورت تامین به موقع اعتبار ميسر مي‌داند و اضافه مي‌كند: هر چند كه بنا بر اقدامات جدیدی که قرار است بر آن اعمال شود نيز ممکن است کمی با تاخیر از تاریخ ابلاغ شده به بهربرداری برسد . 

وی اعتبار ابلاغ شده سالجاری اين طرح را 6.6 میلیارد تومان كه هنوز هم تخصيص نيافته است، عنوان مي‌كند و مي‌گويد: طرح تاکنون 85 درصد پیشرفت فيزيكي داشته و با احتساب محوطه‌سازي آن 9 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و ریاست جمهوری برای آن هزینه شده است.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان با بيان اين كه خوشبختانه پیمانکار جدید با سرعت مناسبی در حال اجرای طرح است، يادآور مي‌شود: اين مجتمع فرهنگی و هنری در زمینی به مساحت 7400 مترمربع با زيربناي 10 هزار و 500 مترمربع در حال اجراست و شامل پارکینگ، گالری نمایشگاهی، سالن آمفی تئاتر، سالن‌های چندمنظوره، لابی‌های بزرگ و قابل توجه به عنوان فضای نمایشگاهي و همچنین بوفه‌هايي برای عرضه محصولات فرهنگی و غيره است.

وي به کارگیری معماری بومی یزد را جز اصلی‌ترین ویژگی‌های این سازه مي‌داند و تصريح مي‌كند: این سازه در موقعیت شهری مناسبی قرار گرفته و تمام فضاهای آن با رویکرد معماری بومی و سنتی یزد و نمایی آجری در حال ساخت است.

وی اجراي پارکینگ‌هاي مسقف و روباز، فضاهای چندمنظوره و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند پنجره‌های دوجداره و سیستم‌های تهویه نوين را از ديگر ويژگي‌هاي بارز اين مجموعه برمي‌شمارد.

جفری‌نسب در پايان نيز تاكيد مي‌كند: این طرح پس از تكميل، به منظور رفع بخشی از کمبودهای فرهنگی، نمایشگاهی، آموزشی و فعالیت‌های هنری مورد بهره‌برداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار