کد خبر: ۵۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 18 January 2018

به گزارش تابناک یزد، هادی مقیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد به اتاق های اصناف و صنف بنگاه داران املاک اعلام شده از تنظیم هرگونه قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز خودداری شود . 
وی اضافه کرد: اتباع دارای مجوز آن دسته از افغان هایی هستند که در طرح آمایش شماره 120 شرکت کرده و یا دارای ویزای معتبر می باشند . 
مسئول پیگیری امور اتباع در فرمانداری اردکان نیز با اشاره به این ابلاغ گفت: در شهرستان اردکان با توجه به وجود مهمان شهر و امکان سکونت اتباع در مهمان شهرها، حضور افاغنه در محلات سطح شهر محدود بوده و در صورتی که بنگاه های املاک قصد تنظیم قرارداد اجاره با اتباع دارای مجوز اعم از کارتی و پاسپورتی داشته باشند باید با معرفی تبع مذکور به فرمانداری، مجوز و تاییدیه را از این اداره دریافت نمایند . 
جاوید عیدانی تصریح کرد : هر گونه عقد قرارداد بدون مجوز لازم از فرمانداری، ممنوع و دارای پیگرد قانونی است. 
وی در خصوص این موضوع گفت: فرماندار اردکان با تنظیم بخشنامه ای با امضا فرماندار به کلیه بنگاه های املاک مراتب را متذکر شده است . 
وی اظهار داشت: برخی از این محدودیت ها نظیر بیماری های خاص ، مشکلات معیشتی زیاد ، عدم وجود سرپناه برای تبعه دارای مجوز سکونت در مهمان شهر ، عدم امکانات رفاهی نظیر گاز و مراکز درمانی و اموزشی در مهمان شهر شهرستان اردکان مهمترین علل سکونت افغانها خارج از مهمان شهر می باشد . 
اجرای سیاست واحد و مستمر برای ساماندهی اتباع افغان در کشور ما یکی از ملزومات رویارویی با فرصت یا تهدید حضور افغانها در ایران است . 
متاسفانه یا خوشبختانه استان یزد یکی از استان هایی است که همواره با مشکل سکونت اتباع افغانی روبرو بوده و در این سال ها از طریق استانداری ، نیروی انتظامی و سایر ارگان های مرتبط فعالیت هایی برای ساماندهی اتباع صورت گرفته است . 
شرایط سکونت اتباع در شهرستان های مختلف استان یزد کار را برای اجرای سیاست های واحد سخت نموده و لازم است در کنار اجرای قوانین سکونت به صورت عام برای هر شهرستان با توجه به نوع امکانات سکونت افغانه قوانین بومی خاصی وضع و اجرا شود . 
در حال حاضر حدود 800 خانوار افغانی با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر در شهرکی به مساحت نزدیک به 10 هکتار در اردکان سکونت دارند و این مهمانشهر گنجایش لازم برای پذیرش جمعیت خانوارهای جدید اتباع را ندارد. 
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار