۱۷ میلیون تن باطله برداری در معدن سرب و روی مهدی آباد
با آغاز مرحله استخراج معدن سرب و روی مهدی آباد دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا، تاکنون ۱۷ میلیون تن باطله برداری انجام شده است.
کد خبر: ۵۵۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 19 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ مديرعامل معدن سرب و روي مهدي آباد گفت : اين معدن با ذخيره 716 ميليون تن ذخيره زمين شناسي بزرگترين معدن سرب و روي خاورميانه و دومين معدن بزرگ در دنيا به شمار مي رود که پنج درصد ذخائر روي دنيا را در خود جاي داده است .

صفری افزود: اين مجتمع معدني قرار است طي چهار سال و طي سه مرحله به بهره برداري برسد و مرحله اول آن اواخر سال آينده با توليد 200 هزار تن کنسانتره روي آماده بهره برداري خواهد شد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده براي تامين زير ساخت هاي معدن از جمله موضوع تامين آب و برق اين مجتمع گفت: کار مطالعات ساخت کارخانه فرآوري انجام شده و از سال آينده کار احداث کارخانه فرآوري به ظرفيت 800 هزار تن کنسانتره روي آغاز خواهد شد .

معاون مجتمع معدني سرب و روي مهدي آباد هم گفت: اين مجتمع با توليد 2 و چهار دهم درصد کنسانتره روي در دنیا ، کشور ايران را در رديف چهارمين توليد کننده بزرگ روي در دنیا قرار خواهد داد .

حمايت افزود: از ابتداي امسال تاکنون 17 ميليون تن باطله برداري در اين معدن انجام شده و قرار است در مجموع 185 ميليون تن باطله برداري در اين معدن انجام شود .

وي گفت: بطور متوسط ماهانه سه و نيم ميلیون تن باطله برداري در معدن انجام مي شود و از اواخر سال آينده مرحله اول کارخانه با توليد 200 هزار تن کنسانتره روي به بهره برداري خواهد رسيد که اين ميزان بزرگترين ظرفيت توليد روي در ايران است .

لطفي مدير برنامه ريزي و کنترل طرح معدن سرب و روي مهدي آباد بهادران هم از سرمايه گذاري يک ميليارد دلاري براي تجهيز و بهره برداري از اين معدن بزرگ خبر داد و گفت: تاکنون 200 ميليارد تومان براي تجهيز و باطله برداري معدن هزينه شده است .

وي گفت: هم اکنون 500 نفر در اين مجتمع معدني مشغول بکار هستند که اين ميزان اشتغال در زمان بهره برداري به هزار اشتغال بصورت مستقيم و 4 هزار نفر غير مستقيم افزايش خواهد يافت .

با بهره برداري از اين مجتمع معدني علاوه بر تامين روي مورد نياز کشور ، ایران در رديف چهارمين تو ليد کننده روي جهان قرار خواهد گرفت .

این مجتمع معدنی دومین مجتمع معدنی بعد از استرالیا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار