طی دو سال گذشته استان یزد رتبه نخست را در تعداد آثار فرهنگی ثبت شده در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۵۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 20 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون میراث فرهنگی استان یزد گفت: در آخرین جلسه ثبت ناملموس سازمان میراث فرهنگی هفده پرونده ثبت ناملموس استان یزد تایید و ثبت ملی گردید.
ساشا ریاحی مقدم گفت: یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسي پيرامون آثار فرهنگي تاريخي و طبيعي به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملي و بررسي و شناسايي آثار فرهنگي و تاريخي و طبيعي داراي ارزش و همچنین تهيه شناسنامه هاي فني و ساير موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غير منقول تاريخي – فرهنگي، بافت هاي تاريخي، ميراث طبيعي و معنوي در فهرست آثار ملي است.
وی در خصوص میراث ناملموس گفت: تمامی آداب و رسوم ، بازی های محلی، رشته ها وفنون مختلف صنایع دستی و سنتی، مراسم های خاص مذهبی و غیر مذهبی که در گذشته انجام می شده و در معرض خطر فراموشی هستند یا در حال حاضر به شکل سنتی انجام می گیرند در این حوزه بررسی می گردند.
ریاحی گفت: استان یزد یکی از استانهای تاریخی ایران است که تعداد بی شماری از آیین ها و رسوم و رشته ها و فنون و غذاهای باارزش را در خو جای داده است.
وی اشاره کرد : تااکنون 73 اثر فرهنگی و تاریخی در حوزه ناملموس از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
معاونت میراث فرهنگی استان یزد گفت: طی دو سال گذشته استان یزد رتبه نخست را در تعداد آثار فرهنگی ثبت شده در کشور به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار