جشنواره استانی «عصر شعر انقلاب» ویژه کودکان و نوجوانان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود .
کد خبر: ۵۵۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 20 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «زهره فلاح زاده» مسئول مركز شماره يك کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، در اين باره اظهار کرد: جشنواره عصر شعر انقلاب پس از شش سال برگزاري به ميزباني ابركوه، به علت استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، امسال در هفتمين دوره به صورت استاني و به ميزباني ابركوه برگزار می‌شود .

وي عنوان فراخوان اين جشنواره را «انقلاب، حرف اول کتاب میهن است» ذكر و تصريح كرد: فراخوان جشنواره از نیمه آذرماه در استان اطلاعرساني ‌شده و علاقمندان حداكثر تا اول بهمن‌ماه فرصت دارند كه آثار خود را به آدرس الکترونیکی Harfeaval57@gmail.com ارسال كنند.

به گفته وي، آثار ارسالي پس از مرحله داوری و انتخاب آثار برگزيده در تاریخ 12 بهمن معرفی و مراسم اختتامیه نيز در روز 17 بهمن‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار می‌شود .

فلاح‌زاده در رابطه با شرایط شرکت‌کنندگان و محورهای جشنواره شعر انقلاب نيز بيان كرد: جشنواره در پايه‌هاي دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه و آزاد برگزار می‌شود ولي آثار صرفاً باید برای سنین کودک و نوجوان سروده شده باشد.

وي موضوعات جشنواره را نيز شامل «حرف اول: ایران وطن من»، ‌«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»،‌ « ش مثل شعر و شهید»، «بچه‌های انقلاب» و «نوشتم انقلاب... انقلاب شد»، اعلام كرد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابرکوه هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم، مضامین و اهداف انقلاب، کشف و پرورش استعدادهای ادبی، غنی‌سازی اشعار ملی و میهنی، جذب کودکان و نوجوانان مستعد در کارگاه‌های ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد .

فلاح‌زاده در پايان نيز ياداور شد: در حاشیه این جشنواره، کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان با حضور «غلامرضا بکتاش» نویسنده مطرح کشوری در حوزه کودک و نوجوان براي برگزیدگان، مربیان، دبیران ادبیات و اهالی شعر و ادب شهرستان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار